آغاز طرح مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی لوازم یدکی خودرو

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به طرح مقابله با کالاهای قاچاق و تقلبی، جمع‌آوری باتری و کمک فنرهای قاچاق، تقلبی، بی‌کیفیت و غیر استاندارد از فردا آغاز می‌شود.

به گزارش اگزیم‌نیوز، «سیدرضا فاطمی امین» امروز(یکشنبه)در حاشیه دومین جلسه ستاد مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی با محویت لوازم یدکی خودرو در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: فعالیت وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری ستاد مبارزه با کالاهای قاچاق و ارز برای مقابله با کالاهای قاچاق، تقلبی، بی‌کیفیت و غیراستاندارد آغاز شده و وزارت دادگستری، سازمان تعزیرات، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، اصناف، تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان از جمله نهادهایی هستند که آمادگی برای همکاری در این زمینه را اعلام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه اولین مرحله این طرح در زمینه لوازم یدکی خودرو است که سه محور در اجرایی در نظر گرفته شد، خاطرنشان کرد: در اقدام نخست براساس اعلام قبلی مبنی بر دریافت کد رهگیری برای باتری و کمک فنر خودرو، از فردا در صورتی که قاچاق یا تقلبی باشند از سطح عرضه جمع‌آوری می‌شوند که این اقدام در چند استان آغاز خواهد شد و به تدریج در تمام استان‌ها نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

فاطمی امین تصریح کرد: اقدام دوم وزارت صمت برای مبارزه با کالاهای قاچاق، تقلبی و بی‌کیفیت افزایش جریان شفافیت کالا در سامانه جامع تجارت است که براین اساس تعدادی از تولیدکنندگان، عرضه کنندگان و توزیع کنندگان قطعات یدکی در این سامانه ثبت نام و صورتحساب خود را ارائه کرده‌اند که بر تسریع و تکمیل این روند تاکید داریم.

به گفته وی، در صورتی که این بخش کالاهایی کد رهگیری در جریان شفافیت کالا دریافت نکنند و صورتحساب‌های آنها در سامانه جامع تجارت ثبت نشود، عملا این کالاها تقلبی و قاچاق به شمار خواهند رفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، سومین محور را انتظام بخشی، ساماندهی و حرفه‌ای شدن نظام توزیع قطعات یدکی اعلام کرد و گفت: به دلیل وجود پراکندگی در نظام توزیع کنترل مشکل شده است، بنابراین در تکمیل جریان شفافیت کالا و در تکمیل مقابله در سطح عرضه و ردیابی گلوگاه‌های اصلی در نظر داریم تا  شبکه توزیع لوازم یدکی خودرو را حرفه‌ای، شناسنامه‌دار و مسئولیت پذیر کنیم تا قطعات با اصالت عرضه شود.

همچنین در این نشست «علی مویدی خرم آبادی»رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به دستورالعمل های رییس جمهوری در این بخش، اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت سهم اعظمی از مبارزات برای قاچاق را برعهده دارد که با عظم و اراده جدی پیگیر آن هستند و برنامه ریزی‌ها و سیاست گذاری‌های انجام شده است.

وی با بیان اینکه کمیته‌هایی از امروز فعالیت خود را برای مبارزه با قاچاق کالا آغاز می‌کنند، تاکید کرد: به منظور ایجاد امنیت در سطح بازار و تفکیک کالای قاچاق که سلامت شهروندان را در موضوع استفاده از قطعات غیر استاندارد به خطر می‌ندازد، پالایش جدی در سطح عرضه انجام خواهد شد که تاکنون بی بدیل بوده است، اما با همت همکاران خبرهای خوشی برای شهروندان در راه است.

کد خبر 51669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =