تدوین سند آمایش با هم‌افزایی استانداران، نمایندگان مجلس و ارکان حاکمیتی

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سند راهبردی طرح آمایش با هم‌افزایی استانداران، نمایندگان مجلس و ارکان حاکمیتی تدوین می‌شود.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم‌نیوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «سیدرضا فاطمی‌امین» در نشست‌ هم‌اندیشی با مجمع نمایندگان استان آذربایجان‌غربی و استاندار این استان، با اشاره به اجرای طرح آمایش صنعتی، معدنی و تجاری وزارت صمت، افزود: در این طرح ظرفیت‌های هر استان به تفکیک شهرستان‌ها شناسایی می‌شود، مشخص می‌کنیم در هر شهرستان چه ظرفیت‌هایی وجود دارد و بر اساس آن، اولویت‌ها را مشخص خواهیم کرد.

وی با بیان این‌که در این زمینه پروژه‌هایی که موضوعیت دارد شناسایی می‌شود، ادامه‌داد: فهرست پروژه‌ها در اختیار نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای ارائه نظر قرار می‌گیرد تا به یک سند راهبردی با هم‌افزایی استاندار، نمایندگان و ارکان حاکمیتی برسیم.

اولویت‌های طرح آمایش وزارت صمت

فاطمی‌امین به اولویت‌های طرح آمایش وزارت صمت اشاره کرد و گفت: احیای واحدهای راکد، فعال‌سازی طرح‌های زیر ظرفیت، تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، طرح‌های توسعه‌ای و طرح‌های ایجادی به ترتیب اولویت‌های ما در این طرح هستند.

وزیر صمت با شنیدن دیدگاه‌ها و نظرات وکلای ملت و تأکید بر تقویت روابط دو جانبه و همچنین استمرار نشست‌های هم‌اندیشی، افزود: مواردی که در این جلسه مطرح شد و مربوط به وزارت صمت است در اسرع وقت مورد پیگیری قرار می‌گیرد، همچنین مواردی که مربوط به مجموعه وزارت صمت نیست در تعامل با دستگاه‌های مرتبط پیگیری خواهد شد.

ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های تجاری و صادراتی آذربایجان‌غربی

در این نشست، «محمد صادق معتمدیان» استاندار آذربایجان‌غربی، وجود سه مرز مشترک با کشورهای همسایه، بازارچه‌های مرزی، پایانه‌های صادراتی و قرار گرفتن در مسیر کریدورهای مهم در کنار ظرفیت‌های معدنی(شناسایی بیش از ۵۰ نوع ماده) را از جمله ظرفیت‌های صادراتی و تجاری این استان دانست.

وی، ارائه تسهیلات و مشوق‌های لازم برای ایجاد جاذبه سرمایه‌گذاری، احیای واحدهای راکد، سرمایه‌گذاری ایدرو و ایمیدرو، راه‌اندازی شهرک‌های تخصصی صنعتی و توجه به فرآوری مواد معدنی از جمله طلا در این استان را مورد توجه قرار داد و خواستار برنامه‌ریزی و اتخاذ تصمیمات لازم در این خصوص شد.

گفتنی است ارائه نمای کلی از برنامه‌های وزارت صمت در سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»، حمایت از بخش خصوصی برای فعالیت و سرمایه‌گذاری، جلوگیری از خام‌فروشی، توجه به صنایع پایین دستی و صنایعی از جمله نساجی، پوشاک، چرم، شیشه و چوب و مباحث مرتبط با صنعت خودرو از جمله محورهای صحبت نمایندگان بود.

نگاه تخصصی به تامین معیشت مردم و توازن صنعتی

نمایندگان آذربایجان‌غربی همچنین فعال‌سازی ظرفیت‌های معدنی، تأمین زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی، تسهیل تجارت محلی و مرزنشینی، نگاه تخصصی به تأمین معیشت مردم، توازن صنعتی و توجه به ملاحظات منطقه‌ای در صدور مجوزات معدنی را مورد تأکید قرار دادند.

حضور برخی از معاونان و مدیران وزارت صمت برای پاسخ تخصصی به دغدغه‌های نمایندگان مجلس

در این جلسه برخی از معاونان و مدیران وزارت صمت از جمله «محمدجواد حاجی حسینی» معاون حقوقی و امور مجلس وزارت صمت، «علی رسولیان» مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، «علیرضا شاه‌میرزایی» معاون تجارت و خدمات وزارت صمت، «وجیه الله جعفری»رئیس هیات عامل ایمیدرو، «علی نبوی» رئیس هیات عامل ایدرو و «احمد تشکینی» رئیس مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی نیز حضور داشتند و به مهم‌ترین دغدغه‌ها و مسائل نمایندگان در حوزه‌های مربوطه پاسخ‌های تخصصی دادند.

این چهارمین نشست‌ وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعضای مجمع نمایندگان استانی در مجلس شورای اسلامی، بوده است.

سلسله نشست‌های قبلی وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور اعضای مجمع نمایندگان استان‌های خوزستان، البرز و کرمان در مجلس شورای اسلامی به میزبانی وزارت صمت برگزار شده بود.

کد خبر 52101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =