مشکلی در تامین برق با وجود افزایش دمای هوا وجود ندارد

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: پیش‌بینی‌های صورت گرفته نشان از افزایش دمای هوا از هفته آینده دارد، اما مشکلی در تامین برق مورد نیاز وجود ندارد.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم‌نیوز، «مصطفی رجبی مشهدی» افزود: باوجود افزایش دمای هوا که پیش‌بینی شده است، اما میزان مصرف برق به حدی نخواهد بود که مشکل ایجاد کند.

وی ادامه داد: آمادگی تامین برق در کشور فراهم است و مشکلی در زمینه تولید برق وجود ندارد.

پیش از این سخنگوی صنعت برق گفته بود: در تابستان سال گذشته حدود ۱۵ هزار مگاوات نا ترازی تولید و مصرف یا کسری برق داشتیم که با برنامه‌ریزی‌های جدی در زمینه افزایش تولید از نیروگاه‌های موجود و همچنین ساخت نیروگاه‌های جدید اقدام شده است.

رجبی مشهدی افزود: حدود ۶ هزار مگاوات مجموع نیروگاه‌های جدید و یا ارتقای ظرفیت تولید نیروگاه‌های قدیمی است که می‌توانند با به‌روز شدن و نصب تجهیزات، تولید بیشتری داشته باشند؛ اما همچنان نا ترازی برق وجود دارد.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: در کنار این موارد برنامه‌ریزی‌های دیگری نیز برای استفاده از نیروگاه‌های برق‌آبی انجام‌شده و باوجود اینکه ۱۰ درصد از ظرفیت این نیروگاه‌ها به دلیل خشک‌سالی بی‌سابقه نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، همچنان از این نیروگاه‌ها برای تامین برق کمک خواهیم گرفت.

وی افزود: علاوه بر برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در بخش تولید، در بخش مصرف هم از طریق برنامه‌های تشویقی تدارک دیده‌شده در راستای صرفه‌جویی مصرف برق در همه بخش‌های صنعت، کشاورزی، خانگی و اداری و هماهنگی انجام‌شده با وزارت صمت، بخشی از نا ترازی‌ها جبران خواهد شد.

کد خبر 52296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =