پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی

آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد که در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش تولید در قالب ۴هزار و ۸۸۱ فقره پرداخت شده است.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم‌نیوز، براساس جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت(صمت)در ۱۱ ماهه سال قبل ۲۹.۴ درصد متقاضیان تسهیلات رونق تولید و از ۲۴ آبان تا پایان بهمن سال قبل ۱۰.۴ درصد متقاضیان تسهیلات برنامه تولید و اشتغال دریافت کردند.

براساس این آمار در ۱۱ ماهه سال قبل بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان در قالب ۴هزار و ۸۸۱ فقره تسهیلات برای تامین مالی بنگاه‌های تولیدی کوچک، متوسط و طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت بالای ۶۰ درصد، در راستای اقتصاد مقاومتی و از ۲۴ آبان تا پایان بهمن سال قبل، بیش از ۶۸۰ میلیارد تومان تسهیلات برنامه تولید و اشتغال (تبصره ۱۸) در قالب ۴۶ فقره به استان‌های مختلف پرداخت شده است.

در این مدت ۱۶ هزار و ۵۸۶ مورد ثبت نام برای استفاده از تسهیلات رونق تولید انجام شده که ۹هزار و ۱۳۳ مورد برای دریافت بیش از ۵۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند و در نهایت ۴هزار و ۸۸۱ فقره تسهیلات به ارزش بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان پرداخت شده است.   یعنی حدود ۲۹.۴ درصد از کل ثبت نام کنندگان در ۱۱ ماهه سال قبل موفق به دریافت این تسهیلات شدند.

همچنین از ۲۴ آبان تا پایان بهمن سال قبل ۴هزار و ۴۳۲ مورد ثبت نام برای استفاده از تسهیلات برنامه تولید و اشتغال انجام شده که ۸۶۳  مورد برای دریافت تسهیلات ۸۵۱۶ میلیارد تومانی به بانک معرفی شده‌اند. در نهایت ۴۶ مورد پرداخت تسهیلات به ارزش ۶۸۰ میلیارد تومان صورت گرفته است. یعنی حدود ۱۰.۴ درصد از کل ثبت نام کنندگان موفق به دریافت این تسهیلات شدند.

لازم به یادآوری است که تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه با بهره ۱۴ درصد پرداخت می‌شود که متقاضیان می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه بهین یاب از این ظرفیت در راستای تامین سرمایه در گردش، نوسازی و بازسازی و یا تکمیل واحدهای تولیدی بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی استفاده کنند.

کدام استان‌ها بیشتر تسهیلات تولیدی گرفتند؟

در این میان براساس جزئیات آمار، البرز بیشترین تسهیلات رونق تولید و تسهیلات برنامه تولید و اشتغال (تبصره ۱۸) را دریافت کرده، به طوری که در مدت یاد شده ۲هزار و ۹۸۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید و ۱۲۹ میلیارد تومان تسهیلات تولید و اشتغال به این استان اختصاص یافته است.

اما خراسان شمالی در حوزه تسهیلات رونق تولید و در زمینه تسهیلات تولید و اشتغال، ۱۷ استان از جمله مناطق آزاد، هرمزگان، لرستان، کردستان، کرمان و غیره هیچ تسهیلاتی دریافت نکردند.

کد خبر 52424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =