خاندوزی: کنترل تورم و معیشت مردم اولویت دولت است

وزیر امور اقتصادی و دارایی و سخنگوی اقتصادی دولت اعلام کرد هر گونه اصلاح اقتصادی در کشور با حمایت موثر و هدفمند از مردم در دستور کار دولت قرار دارد.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم‌نیوز از صداوسیما، سیداحسان خاندوزی اعلام کرد: همان طور که قبلا هم به استحضار مردم رسیده است در هرگونه اصلاح اقتصادی حتما مسئله اقتصاد کلان کشور، کنترل تورم و معیشت مردم به عنوان یکی از اولویت‌ها مطرح بوده و خواهد بود و جزئیات و شیوه‌ها به ترکیبی اعمال خواهد شد که بتواند کمترین اثر منفی را در حوزه ثبات اقتصاد کلان و بیشترین حمایت مشخص و ملموس را از در معیشت مردم داشته باشد.

وی تاکید کرد: اجرای حکمی در قانون بودجه ۱۴۰۱ وجود دارد هم مورد اتفاق مشترک دولت و مجلس است. سازمان برنامه و بودجه هم به عنوان نهاد محوری در اجرای این طرح برنامه زمان بندی را آماده کرده است که طبق آن برنامه زمان بندی اصل بر این است که حمایت به صورت موثری صورت بگیرد که در شیوه‌های مختلف برخی کالاها اقتضائات مختلفی بر شیوه اجرا دارد.

بنابه گفته وزیر اقتصاد، در مورد آرد نانوایی‌های سنتی و آرد خبازی کشور شیوه کاملا متفاوت و مستدلی در پیش گرفته شده که وزارت اقتصاد آن مسیر را پیش می‌برد که در مورد سایر کالاها وزارت جهادکشاورزی و وزارت صمت شیوه دیگری را پیش گرفتند، اما علی رغم تفاوت در این شیوه‌ها مهمتر از اختلاف در شیوه کالاهایی که باید حمایت بشوند اصل حمایت موثر و هدفمند است که حتما در دستور کار ستاد اقتصادی دولت قرار می‌گیرد.

کد خبر 52588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =