رشد ۵۳ درصدی تجارت ایران و عمان

سخنگوی گمرک همزمان با سفر رئیس جمهور به عمان از رشد ۵۳ درصدی تجارت غیرنفتی ایران با عمان خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم‌نیوز، سید روح الله لطیفی گفت: تجارت غیرنفتی ایران در سال ۱۴۰۰ با کشور عمان چهار میلیون و ۱۹۰هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۳۳۵میلیون و ۵۰۰هزار دلار بود که نسبت به سال قبل ۲۷درصد در وزن و ۵۳درصد در ارزش افزایش داشته است.

وی افزود: سهم صادرات إیران به عمان از این میزان تجارت  دو میلیون و ۲۸۳ هزار تن کالای ایرانی به ارزش ۷۱۶ میلیون دلار بود که با رشد ۱۴درصدی در وزن و ۶۳ درصدی در ارزش همراه بوده است.

لطیفی در خصوص واردات از عمان توضیح داد: واردات کشورمان از عمان هم یک میلیون و ۹۰۷هزار تن کالا به ارزش ۶۱۹میلیون و ۵۰۰هزار دلار بود که ۴۹درصد در وزن و ۴۳درصد در ارزش افزایش داشته است.

سخنگوی گمرک در خصوص مهمترین اقلام صادراتی ایران به عمان گفت: قیر، اوره، محصولات آهنی، میوه و تره بار، مصالح ساختمانی، خشکبار، مواد غذایی، شیرینی و شکلات و لوازم خانگی از مهمترین اقلام صادراتی ایران به عمان در سال ۱۴۰۰ بود.

وی در خصوص مهمترین کالاهای وارداتی از عمان هم توضیح داد: ذرت، زغال سنگ، روغن و دانه های روغنی، گندم، جو، ماشین آلات صنعتی، ماشین آلات راهسازی، مواد معدنی تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی، کاغذ و مقوا و لوازم یدکی از مهمترین کالاهایی بود که از سوی شرکای عمانی خریداری شد و به کشورمان وارد شد.

لطیفی ادامه داد: صادرات به عمان در فروردین ماه امسال هم ۱۷۶هزار و ۲۰۳تن به کالا به ارزش ۷۴میلیون و ۳۹۰هزار و ۲۹۶دلار که بود که نسبت به فروردین سال قبل با وجود کاهش ۷درصدی در وزن رشد ۱۰۳درصدی در ارزش داشته است.

وی در پایان افزود: واردات از عمان هم در فروردین امسال ۴۱هزار و ۳۲۸تن کالا به ارزش ۳۶میلیون و ۷۷۳هزار و ۸۶۶دلار بود که نسبت به مدت مشابه رشد ۲۹درصدی در وزن و ۱۴۳درصدی در ارزش داشته است.

کد خبر 53059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =