تشکیل کارگروهی ویژه‌ برای رفع مشکلات تجاری ایران و روسیه

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی گفت: برای پیگیری توسعه همکاری‌های تجاری با روسیه، کارگروه ویژه‌ای در سطح معاون اول رییس جمهوری تشکیل شده تا اقدامات لازم برای تامین نیاز این کشور را انجام دهند.

به گزارش اگزیم‌نیوز، «محمدصادق مفتح» روز چهارشنبه در همایش تجاری ایران و روسیه افزود: این کارگروه ویژه با حضور مدیران سازمان توسعه تجارت و وزارتخانه‌های مربوطه تشکیل شد تا موضوعات مختلف را به‌صورت مرتب رصد کنند و اقدامات لازم برای حل مشکلات به سرانجام برسانند.

وی با بیان اینکه روابط خوب سیاسی و اقتصادی دو کشور سابقه طولانی دارد، تصریح کرد: این موضوع را می‌توان در دیدارهای متعدد مقامات دو کشور مشاهده کرد زیرا ایران با داشتن منابع غنی، دسترسی به آب‌ های آزاد، تنوع اقلیمی، نیروی کار جوان و تحصیل کرده ظرفیت تبدیل به هاب منطقه‌ای و سرمایه‌گذاری و صادرات به کشورهای خاورمیانه را دارد.

وی با تاکید بر اینکه وضع تحریم‌ های ناعادلانه بین‌ المللی برعلیه ایران موجب پیشرفت در صنعتی و خدمات شده است، گفت: برهمین اساس از توان خوبی برای صادرات محصولات کشاورزی، مواد غذایی، مصالح ساختمانی، خودرو، قطعات و سایر حوزه ها برخوردار شده ایم و با توجه به توانمندی‌های موجود از همکاری با کشور روسیه در تمام حوزه‌ها، استقبال می‌کنیم.

مفتح تاکید کرد: در راستای فعال‌کردن دیپلماسی اقتصادی و تسهیل مبادلات تجاری دو کشور باید بخش‌های دولتی در جهت رفع موانع بانکی و تسهیل انجام مبادلات پولی، رفع موانع موجود در بخش حمل‌ونقل و تجهیز آن، تسهیل مقررات گمرکی، حذف یا کاهش عوارض صادراتی و برقراری ارتباط مستقیم فروشگاه‌های زنجیره‌ای اقدام کنند.

وی افزود: در سفر اخیر هیات تجاری ایران در ماه آوریل به شهر مسکو شرکت‌های ایرانی اقدامات و مراودات لازم را در این راستا انجام دادند.

کد خبر 53134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =