واریزی مربوط به ۲ ماه امسال صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت به‌زودی انجام می‌شود

مدیرعامل صندوق تثبیت بازار سرمایه گفت: براساس هماهنگی‌های انجام شده به‌زودی مبلغ مربوط فروردین و اردیبهشت‌ماه امسال صندوق توسعه ملی به حساب صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز خواهد شد.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز، بعد از توافقات انجام شده در چند ماه گذشته برای انجام واریزی‌ها از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه، اجرای این اقدام برای مدت کوتاهی با برخی از موانع همراه و  منجر به توقف واریزی‌ها به صندوق تثبیت بازار سرمایه شد.

ابتدا هیات امنای صندوق توسعه ملی در تاریخ ۲۶ دی‌ماه ۱۴۰۰ مصوب کردند تا مبلغی معادل ۶۵۰ میلیارد تومان را به‌صورت ماهیانه نزد صندوق تثبیت بازار سرمایه سپرده‌گذاری کند.

پس از این توافق، مرحله نخست واریزی از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه در تاریخ ۳۰ دی‌ماه ۱۴۰۰ انجام شد، اما ادامه این واریزی‌ها مستلزم امضای قرارداد بین صندوق توسعه ملی و صندوق تثبیت بازار سرمایه بود که پیش‌نویس آن قرارداد بلافاصله تهیه شد. با این حال مذاکرات برای نهایی شدن پیش‌نویس آن با تاخیر همراه شد.

به‌مرور و با مذاکرات انجام شده در نهایت در  روز سه‌شنبه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۱) مشکل رفع و رقمی معادل یکهزار و ۳۰۰ میلیارد تومان منابع از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه پرداخت شد.

در این زمینه امیرمهدی صبایی با تاکید بر اینکه با انعقاد آن قرارداد دیگر هیچ مانعی برای شروع مجدد واریزی‌ها به‌صورت ماهانه وجود ندارد، اعلام کرده بود: براساس امضای این قرارداد، واریزی بهمن و اسفند ۱۴۰۰ که رقمی معادل یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است، انجام شد.

با توجه به انجام واریزی بهمن و اسفند ۱۴۰۰، تاکنون پرداختی فروردین و اردیبهشت‌ماه که رقمی معادل یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان می‌شود، انجام نشده است.

براساس پیگیری‌های انجام شده، "امیرمهدی صبایی" مدیرعامل صندوق تثبیت بازار سرمایه گفت: هیچ مانعی برای این واریزی‌ها وجود ندارد و مشکلی تهدیدکننده اجرای این اقدام نیست.

وی افزود: اکنون پیگیر انجام این واریزی‌ها هستیم، براساس هماهنگی‌های انجام شده به‌زودی مبلغ معوقه به‌حساب صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز می‌شود و از ماه‌های بعد پرداختی‌ها به‌صورت منظم انجام خواهد شد.

صبایی اظهار داشت: واریزی هر ماه قاعدتاً باید پایان همان ماه انجام شود که به نظر می‌رسد واریزی خردادماه تا پایان همین ماه به مرحله اجرا برسد.

براساس آخرین نرخ اعلامی ارز، معادل ریالی یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی که طبق مصوب دولت قرار است به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز شود، رقمی معادل ۱۲٫۵ هزار میلیارد تومان می‌شود که بخشی از  آن به‌حساب صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز شده است.

کد خبر 53159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =