روند ادامه‌دار صادرات ۶۰ درصدی جهانی خودروهای الکترونیکی چین

محموله‌های خودروهای چین با پایان تدریجی قرنطینه‌های کووید در ماه می افزایش یافت و صادرات خودروهای الکترونیکی بیش از دو برابر شد.

به گزارش اگزیم‌نیوز از بلومبرگ، خودروسازان چینی به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار خودروهای سواری برقی ارسال کردند که ۱۲۲ درصد نسبت به سال قبل و تقریبا سه برابر سطح آن در آوریل، که کارخانه‌های خودروسازی در چانگ‌چون و شانگهای تعطیل بودند، افزایش داشتند. خودروهای سواری به ارزش ۲.۸ میلیارد دلار آمریکا صادر شد که بالاترین میزان صادرات ماهانه برای چهارمین‌بار، در چند سال گذشته است.

شرکت‌های خودروسازی در چین با کاهش فروش داخلی در ۱۱ ماه از ۱۲ ماه گذشته، فروش خود را در خارج از کشور افزایش داده‌اند و صادرات تنها در ۵ ماه اول سال جاری از کل سال ۲۰۲۰ بیشتر شده است. بزرگ‌ترین بازار اروپاست که تقریبا نیمی از محموله‌ها در ماه می و حدود ۳ چهارم صادرات خودروهای الکتریکی را به خود اختصاص داده است.

استفان دایر مدیرعامل شرکت مشاوره AlixPartners مستقر در شانگهای اظهار داشت که ظرفیت تولید مازاد فعلی خودروهای برقی و فروش داخلی پایین چین به این معنی است که در میان‌مدت همچنان صادرکننده قابل توجهی خواهد بود.

چین تقریبا ۶۰ درصد از صادرات جهانی خودروهای الکترونیکی را در سال ۲۰۲۱ تشکیل داد و این روند در سال ۲۰۲۲ ادامه دارد، اگر چه کارخانه جدید تسلا در اروپا ممکن است صادرات از چین را کاهش دهد.

تسلا در ماه گذشته بیش از ۲۲ هزار خودرو را به خارج از کشور ارسال کرد، پس از صادرات تنها ۶۰ دستگاه در ماه مارس و هیچ در آوریل که مونتاژ آن به دلیل قرنطینه در شانگهای متوقف شد.

کوی دونگشو دبیرکل انجمن خودروهای مسافری چین در اوایل ماه جاری در یک نشست خبری گفت: از سرگیری تولید در شانگهای کمک بزرگی به صادرات خودرو کرده است.

وی اظهار داشت: صادرات خودروهای برقی ۲۱ درصد از کل محموله‌ها را تشکیل می‌دهد که با احیای خودروسازان بزرگ از جمله تسلا و سایک‌موتور که هر دو در شانگهای مستقر هستند، حمایت می‌شود.

کد خبر 53820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =