فرماندار گیلانغرب: صادرات کالا از مرز سومار امسال ۷۰ درصد رشد ارزی داشته است

فرماندار گیلانغرب گفت: ۱۳۰ میلیون و ۷۲۴ هزار و ۹۵۸ دلار کالا از ابتدای امسال تا پایان خرداد ماه از مرز سومار به عراق صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۰ درصد از نظر ارزی رشد داشته است.

به گزارش اگزیم نیوز، «وحید محمدی» روز چهارشنبه در گفت و گویی افزود: ارزش وزنی کالاهای صادر شده در سه ماه سپری شده از امسال ۳۰۲ هزار و ۵۲۲ تن بوده که از نظر وزنی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد رشد داشته است.

وی اظهار داشت: مهمترین اقلام صادراتی شامل انواع میلگرد و آهن، کاشی و سرامیک، لبنیات، سنگ های ساختمانی، مصنوعات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف بوده که با استفاده از ۱۵ هزار کامیون به عراق صادر شده است.

فرماندار گیلانغرب گفت: این شهرستان خود را برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی آماده می کند و به همین منظور بستر سازی این امر آغاز شده و در حال نیاز سنجی امکانات هستیم تا با تشکیل کمیته های مرتبط اقدامات اساسی محقق شود.

محمدی ادامه داد: ۲ استان به عنوان معین آماده سازی زیرساخت های مورد نیاز در پایانه مرزی سومار جهت پذیرایی از زائران اربعین برعهده بگیرند.

وی با اشاره به اینکه سایت مسافری جهت استقرار دفاتر مرتبط مسافر و زوار در مرز سومار ایجاد شده است، گفت: خط فیبر نوری مرز سومار هم تا ورودی پایانه نصب شده است و در شرف اتصال است و به منظور تسهیل در امر صادرات ورودی پارکینگ پایانه نیز به ۲ درب افزایش یافته است.

وی میانگین صادرات کالا را از مرز سومار روزانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ دستگاه کامیون اعلام کرد که این ظرفیت می تواند تا ۲ برابر افزایش یابد.

محمدی گفت: پیگیر راه اندازی کوله بری نیز هستیم که آغاز کار با شناسایی خانوارهای واجد شرایط شروع شده است.

بخش سومار در فاصله ۹۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است و با عراق ۸۶ کیلومتر مرز دارد، این بخش دارای ۲ شهر سومار و نفت شهر و ۱۳ روستا است.

بازارچه سومار در فاصله پنج کیلومتری شهر قرار دارد و فاصله این شهر با گیلانغرب ۶۷ کیلومتر است که در آن سوی مرز و در عراق، نزدیک ترین شهر به سومار، شهر مندلی از توابع فرمانداری بلدروز است.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت دارد.

کد خبر 54050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =