ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر کشور به ۵۱ میلیون تن افزایش یافت

معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با لحاظ سیاست اقتصادی دریا پایه در دولت سیزدهم ظرفیت تخلیه و بارگیری در بنادر کشور در سه ماه نخست امسال با افزایش۱۰ درصدی به بیش از ۵۱ میلیون تن رسید.

به گزارش روز پنجشنبه اگزیم نیوز، حسن بیک محمدلو در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: در راستای سیاست دولت برای توسعه اقتصاد دریا پایه در استان بوشهر نیز توجه به بنادر کوچک به صورت ویژه دنبال می‎شود.

وی افزود: همچنین برای این استان اختصاص سوخت یارانه‌ای برای کشتی های تقریحی و سفرهای گردشگری با هدف ارتقا سفرها برای جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر  محقق شده تا از این رویداد جهانی بهره ‎برداری لازم صورت گیرد.

بیک محمدلو ادامه داد: برای تحقق موضوع یادشده تامین شناورهایی در دستور کار است و تاکنون داوطلبانی نیز از اقصی نقاط جهان شناورهایی برای فعالیت در محور بوشهر- قطر انتخاب کرده اند.

نماینده وزیر راه و شهرسازی در شورای عالی سازمان بنادر گفت: دولت سیزدهم به دنبال استفاده از تمام ظرفیت‎های کشور برای توسعه امور اقتصادی و تعالی ظرفیت‎های موجود است.

مهدی نورایی افزود: در این راستا برای ایجاد ظرفیت‎‏های جدید در حوزه دریانوردی و اقتصاد ناظر بر این حوزه تمهیدات ویژه ‎ای اتخاذ شده و تاکنون وزارت راه نیز براساس وظایفی که دارد مرتب با پیگیری سازمان بنادر استفاده از ظرفیت‎های موجود و توسعه آن را در دستور کار قرار داده است.

نورایی گفت: استان بوشهر نیز در این حوزه با توجه به سابقه تاریخی خود در توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور نقشی مهم دارد که سازمان بنادر با توجه به این جایگاه نگاه ویژه‌ای به توسعه بنادر استان بوشهر معطوف کرده تا ظرفیت بندر بوشهر به عنوان راس این بنادر به ۱۵ میلیون تن در سال افزایش پیدا کند.

وی افزود: در همین راستا نشست خوبی به میزبانی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر برگزار شده که پیش بینی شده دستاوردهای خوبی نیز برای استان بوشهر به دنبال داشته باشد.

کد خبر 54057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =