۲ میلیون تن کالای اساسی در بندر امام خمینی(ره) وجود دارد

ناظر کل گمرکات خوزستان گفت‌: ۲ میلیون تن کالای اساسی هم اکنون در انبارهای بندر امام خمینی (ره) وجود دارد.

به گزارش اگزیم نیوز، بهروز قره‌بیگی روز پنجشنبه در بندر چوئبده آبادان افزود: ورود و خروج کالا در گمرکات خوزستان به روز انجام می‌شود و مشکلی در خصوص ترخیص کالا به ویژه کالاهای اساسی و مورد نیاز کشور وجود ندارد.
وی گفت: بیش از ۷۰ درصد کالاهای اساسی کشور از طریق گمرکات خوزستان ترخیص می‌شود و یک پنجم کالاهای صادراتی کشور یه ویژه به کشور عراق از طریق مرزهای خوزستان صادر می‌شود که بیانگر اجرای منظم اقدامات گمرکی در این استان است.
ناظر کل گمرکات خوزستان ادامه داد: هیچگونه توقفی در کار صادرات و ورادات در استان خوزستان نداریم و مطالبات صاحبان کالا و فعالان اقتصادی به موقع رسیدگی می‌شود تا در اجرای امور وقفه صورت نگیرد.
قره‌بیگی بیان کرد: برای حمل و نقل کالاهای وارداتی به کشور مشکل خودرو وجود ندارد هر چند در  مقاطعی که حجم ورودی کالا به بیش از ۲ هزار کامیون نیاز دارد، برنامه‌ریزی دقیق‌تر ضروری است.
وی افزود: اکنون روزانه یکهزار کامیون، کار حمل و نقل کالا از بندر امام خمینی(ره) به سایر نقاط کشور را انجام می‌دهند.

رییس کل گمرک کشور روز پنجشنبه به همراه احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی به خوزستان سفر کرده است.

بازدید از گمرک اروندکنار و چوئبده، بازدید از گیت ورودی گمرک از سمت ماهشهر، بازدید از گیت گمرک در جاده امام صادق(ع) خرمشهر، برگزاری نشست با حضور مسوولان منطقه آزاد اروند در پایانه مرزی شلمچه، بازدید از گمرک شلمچه، شرکت در آیین استقبال از پیکر شهدای تازه تفحص شده در آبادان، و بازدید از انبار خریداری شده اداره کل اموال تملیکی خوزستان در شهرک صنعتی شماره سه اهواز از جمله برنامه‌های سفر  وزیر اقتصاد و دارایی و هیات همراه به استان خوزستان است.

کد خبر 54068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =