بانک توسعه صادرات ایران تعهد خود را در نهضت ملی مسکن ایفا کرد

بانک توسعه صادرات ایران در راستای ایفای تعهدات خود در نهضت ملی مسکن و در چارچوب تفاهم نامه با بانک مسکن، سهمیه تسهیلات را به این بانک انتقال داد.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم نیوز، براساس تفاهم نامه یادشده، تسهیلات فوق الذکر به عاملیت بانک مسکن، به پروژه های معرفی شده از طریق سامانه نهضت ملی مسکن، اعطا می شود.

رضا ساعدی فر معاون اعتبارات بانک توسعه صادرات ایران در این خصوص خاطرنشان کرد: به منظور اجرای مفاد این تفاهم نامه، منابع توافق شده برای اعطای تسهیلات ساخت مسکن به حساب بانک مسکن نزد بانک مرکزی واریز شده است.

براساس آخرین گزارش وزارت راه و شهرسازی از وضعیت طرح ملی مسکن، عملیات ساخت یک میلیون و ۳۸۳ هزار و ۵۱۳ واحد آغاز شده که از این تعداد ۹۵۴ هزار و ۲۳۸ واحد در مراحل مختلف پیشرفت فیزیکی و ساخت و ساز قرار دارند.

 تعداد ۴۲۹ هزار و ۲۷۵ واحد کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن آغاز شده و برای اجرای یک میلیون و ۵۳۵ هزار و ۲۷۶ واحد نیز زمین تامین شده است.

دولت سیزدهم براساس قانون جهش تولید و تامین مسکن، مصوب ۱۷ مرداد سال ۱۴۰۰، ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال را در برنامه خود گنجانده که بالغ بر ۵۵ میلیون نفر برای این طرح نام نویسی کرده اند که از این تعداد ۳۶ میلیون نفر تایید شده اند.

طبق آخرین برآوردها قیمت هر مترمربع از واحدهای نهضت ملی مسکن چهار میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و زمان ساخت پروژه ۱۸ تا ۲۴ ماه خواهد بود.

کد خبر 54578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =