تسهیلات آبزی پروران خسارت دیده از سیل استمهال می شود

رییس سازمان شیلات کشور گفت: باتوجه به فعالیت سامانه بارشی مونسون و جاری شدن سیل در بسیاری از مناطق کشور، خسارات زیادی به مزارع پرورش ماهی وارد شده که در راستای حمایت از فعالان این حوزه، تسهیلات آبزی پروران متضرر استمهال می شود.

به گزارش اگزیم نیوز، سیدحسین حسینی روز پنجشنبه در بازدید از مزارع پرورش ماهی خسارت دیده از سیل الیگودرز افزود: علاوه بر این اقدام، تسهیلات ارزان قیمت در راستای حمایت از آبزی پروران متضرر پرداخت می شود.

وی بدون اشاره به چگونگی پرداخت یا استمهال تسهیلات اضافه کرد: همچنین از مزراع تکثیر پرورش ماهی در کشور برای تامین بچه ماهی‌مورد نیاز مزارع خسارت دیده از سیل استفاده خواهد شد.

وی همچنین با تاکید بر ایجاد زنجیره ارزش در بازار ماهی کشور گفت: استفاده از فناوری نوین و صنعتی راه افزایش بهره‌وری است که باید برای تحقق این مهم، زیر ساخت ها ایجاد یا تقویت شود.

حسینی افزود: در خصوص مردمی سازی یارانه های حوزه دام و طیور، برای نخستین بار در کشور آبزی پروری نیز لحاظ و شیلات کارت ۲۰۰ میلیون تومانی سرمایه در گردش با بهره ۱۲ درصدی اعطا شد.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس نیز با اشاره به ظرفیت بالای این شهرستان در تولید ماهیان سردآبی گفت: ایجاد زیرساخت مناسب برای مزارع پرورش ماهی منطقه ضروری است.

محمد خدابخشی افزود: همچنین قرار شد سازمان شیلات برای تامین زیرساخت های مزارع پرورش ماهی الیگودرز از محل اعتبار تملک دارایی سرمایه‌ای اقدام کند چرا که تقویت زیرساخت‌های بخش شیلات از جمله برق، موجب افزایش تولید و کاهش خسارات می شود.

بیشترین خسارت سیل هفته جاری به مزارع پرورش ماهی الیگودرز بود به نحوی که از مجموع ۱۱۲ مزرعه در این شهرستان ۵۴ واحد آسیب جدی دید که برآورد خسارت این تعداد کاهش یکهزار تنی تولید و ضرر ۱۰۰ میلیارد تومانی بوده است.

کد خبر 55082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =