۲۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۹
پشتیبانی از تجارت ایران و مالزی

سازمان توسعه تجارت خارجی مالزی (ماترید) روز پنجشنبه از بانك های محلی این كشور خواست از فعالیت های تجاری و سرمایه گذاری شركت های مالزیایی در ایران در دوران پساتحریم پشتیبانی كنند

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز، 'ذوالكیفلی محمود' مدیر عامل سازمان توسعه تجارت خارجی مالزی، گفت: تحریم های اقتصادی در خصوص برنامه هسته ای ایران لغو شده است و بانك های محلی باید به فعالیت های تجاری بین مالزی و ایران كمك كنند.
به نوشته تارنمای 'اتوسان آنلاین'، وی گفت: امكانات و تسهیلات مالی در تجارت برای شركت های مالزیایی به منظور نفوذ در بازار بسیار مهم است.
این مقام بلندپایه تجارت خارجی مالزی، گفت: اطلاعات و ادراك منفی از تحریم های اقتصادی می تواند به شركت های مالزیایی صدمه بزند، زیرا بسیاری از كشورهای جهان از جمله آمریكا و اروپا در حال مسابقه برای تقویت تجارت با ایران هستند.
وی با تاكید براینكه بازار ایران را نمی توان نادیده گرفت، گفت: در حال حاضر نیز شركت های آمریكایی و اتحادیه اروپا سرمایه گذاری در ایران را آغاز كرده اند. این ویترین تعهد بلندمدت نسبت به ایران است.
مدیرعامل ماترید گفت: بنابراین، بانك های مالزی باید آماده باشند كه به شركت های مالزیایی برای نفوذ در بازار ایران كمك كنند.
وی پیش بینی كرد ارزش مبادلات ایران و مالزی امسال 15 درصد افزایش یابد و و گفت كه برای توسعه مناسبات دوجانبه پس از لغو تحریم ها علاوه بر نیاز به پشتیبانی بانك های محلی، ماترید برنامه های مختلفی برای ترویج تجارت بین دو كشور در بخش نفت و گاز، محصولات غذایی، حمل و نقل را با توجه به ظرفیت های دو كشور دارد.
وی بر تنوع بخشیدن به شركای تجاری مالزی از جمله داشتن روابط تجاری نزدیك با ایران تاكید كرد.
'ذوالكیفلی محمود' مدیر عامل ماترید قرار است ماه آینده میلادی برای مذاكره با طرف های ایرانی به همراه هیاتی اقتصادی به تهران سفر كند.
روابط تجاری مالزی و ایران سال گذشته میلادی با كاهش حدود 12 درصدی، به یك میلیارد و 950 میلیون رینگیت (حدود 487 میلیون دلار) رسید و مالزی یكی از دلایل كاهش واردات از ایران را سقوط بهای نفت اعلام كرد.
كل واردات مالزی از ایران نیز سال گذشته با كاهش 25.6 درصدی به 139 میلیون و 500 هزار رینگیت (حدود 34 میلیون دلار) كاهش یافت كه این رقم در سال پیش از آن 187 میلیون و 400 هزار رینگیت (حدود 46 میلیون دلار) بود.
روغن پالم حدود 49 درصد از كل صادرات مالزی به ایران را به خود اختصاص می دهد. مواد شیمیایی 12 درصد و كائوچو طبیعی 11.4 درصد از كل اقلامی است كه مالزی به ایران صادر می كند.

کد خبر 6140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =