۵۰۰ میلیون لیتر افت تولید بنزین در سال ۹۴

مدیر تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در جمع خبرنگاران به بیان دلایل افزایش دو برابری واردات در مدت 7 ماهه گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با بیان اینکه امسال به دلیل تعمیرات پالایشگاه ها روزانه 1.5 میلیون لیتر بنزین کمتر تولید شده است گفت: حجم واردات بنزین در سال جاری به 8.4 میلیون لیتر در روز افزایش پیدا کرده است.

حسین آقایان با اشاره به اینکه میزان مصرف بنزین در طول هفت ماهه نخست سال گذشته حدود 70.4 میلیون لیتر بوده در حالی که از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 72.2 میلیون لیتر بنزین وارد کشور شده است، یکی از دلایل عمده این موضوع را افزایش مصرف داخلی دانست.

وی یکی دیگر از دلایل افزایش حجم واردات بنزین را تعمیرات اساسی و دوره ای پالایشگاه های نفت عنوان کرد. آقایان با بیان اینکه پالایشگاه نفت شازند یکی از پالایشگاه هایی بوده است که وارد تعمیرات شده گفت: تولید بنزین در این پالایشگاه حدود دو ماه  است که با کاهش قابل توجهی روبرو است بطوریکه در مجموع امسال 500 میلیون لیتر و بطور متوسط روزانه 1.5 لیتر از تولید بنزین کشور کاسته شده و از ابتدای سال جاری تاکنون نیز ظرفیت تولید بنزین کشور افزایش نیافته است.

مدیر تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌ نفتی  با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین دلایل کاهش واردات بنزین در طول چند سال گذشته تاکنون عرضه کارتی این فرآورده نفتی بوده است، تصریح کرد با اجرای طرح آزادسازی قیمت‌ها تا حدودی مصرف بنزین در ایران مدیریت شد و اگر عرضه کارتی بنزین انجام نمی‌شد، هم‌اکنون متوسط مصرف روزانه بنزین کشور به ۱۵۰ میلیون لیتر در روز افزایش پیدا می‌کرد.

کد خبر 133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =