تغییر حقوق گمرکی و سود بازرگانی ۶۰۰ قلم کالا

با دو مصوبه دولت در مرداد ماه و شهریور ماه، حقوق گمرکی و سود بازرگانی ۶۰۴ قلم کالا تغییر کرد و این مصوبات برای اجرا ابلاغ شد

با دو مصوبه دولت در مرداد ماه و شهریور ماه، حقوق گمرکی و سود بازرگانی 604 قلم کالا تغییر کرد و این مصوبات برای اجرا ابلاغ شد. هیات دولت در جلسه سوم مرداد ماه خود بنا به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی، مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی 31 ردیف کالا تغییر داد. از تعرفه‌های موجود در این فهرست 29 ردیف مربوط به واردات گوشت گوساله، بره و بز به اشکال مختلف شقه، راسته، با استخوان، بدون استخوان،منجمد، غیرمنجمد و ... است. مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی این ردیف تعرفه‌ها از 15 درصد به 26 درصد افزایش یافته است.
هم‌چنین برابر این مصوبه هیات دولت، تعرفه وارداتی زیتون از 40 به 55 درصد افزایش و تعرفه واردات ریشه شیرین‌بیان از 40 به 5 درصد کاهش پیدا کرد. هیات وزیران هم‌چنین در جلسه مورخ هفتم شهریور ماه خود با پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت تعرفه 573 ردیف تعرفه را تغییر داد. این تعرفه‌ها که شامل کالاهای مختلفی از مواد خوراکی مانند انواع ماهی‌ها مانند قزل‌آلا، گربه‌ماهی، خرچنگ دم‌کوتاه و باله کوسه، غلات مانند جو دوسر و گندم سیاه، وسایل چوبی، بذر و دانه قناری، کولر، رادیاتور و ... می‌شود بین 5 تا 50 درصد افزایش یافته است.
هم‌چنین خبر مهم‌تر این که سود بازرگانی دو برابر برای کالاهای گروه 10 موضوع بند 2 مصوبه شماره 169092/ت52894ه حذف و دیگر این کالاها (گروه 10) مشمول سود بازرگانی دو برابر نمی‌شود و صرفاً مشمول سود بازرگانی مقرر در جلو ردیف مربوطه است. این در حالی است که این مساله پیش از این مشکلاتی برای واردکنندگان کالا ایجاد کرده بود که از دوبرابر محاسبه شدن سود بازرگانی این کالاها مطلع نبودند. با این مصوبه جدید دوبرابر شدن حقوق گمرکی و سود بازرگانی برای این کالاها منتفی و همان رقمی که در ردیف تعرفه عنوان شده محاسبه می‌شود.

لینک جداول تعرفه :   http://www.tccim.ir/Images/Docs/nahaei_18350.pdf

کد خبر 13463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =