افتتاح شعبه مرکزی صرافی توسعه صادرات

صرافی جدید بانک توسعه صادرات واقع در ساختمان فردوسی در ضلع جنوب شرقی میدان فردوسی با حضور دکتر صالح آبادی مدیرعامل بانک توسعه صادرات افتتاح شد. به گزارش اگزیم نیوز دکتر احمدی مدیرعامل صرافی توسعه صادرات این واحد را شعبه مرکزی و واحد فردوگاه امام خمینی واقع در هتل اکسیس را شعبه دوم این صرافی برشمرد. صرافی توسعه صادرات را می توان اولین صرافی رسمی در دل سیستم بانکی کشور دانست که نقش مهمی در تبادلات تجاری و ارزی بر عهده داشته است.

در حاشیه این افتتاح دکتر صالح آبادی مدیرعامل بانک توسعه صادرات مانده تسهیلات این بانک را 10 هزار میلیارد تومان عنوان کرد که 80 درصد آن به صورت ارزی و مابقی آن ریالی است. وی در خصوص فعالیت های این بانک در زمینه توسعه و حمایت از صادرات صدور ضمانت نامه های بانکی به صورت ارزی و ریالی، گشایش اعتبارات اسنادی و انواع ال سی ، اعطای اعتبار خریدار در خصوص حمایت از فعالیت های پیمانکاری در کنار صدور ضمانت نامه ها و نهایتاً تنزیل اعتبارت اسنادی برای صادرکنندگان برشمرد.

سابقه تاریخی نشان می دهد که پس از اجرا شدن تحریم های ظالمانه و مستقیم علیه این بانک از سوی وزارت خزانه داری آمریکا که دقیقاً در اولین روز آبان ماه سال 91 و تنها 2 روز پس از روز ملی صادرات و صحبت های رئیس جمهور وقت در حمایت از بانک توسعه صادرات وضع شده بود ، بخش بزرگی از فعالیت های این صرافی مختل و متوقف شد. داستان از این قرار بود که دقیقاً در روز ملی صادرات یعنی در 29 مهرماه سال 91 دکتر احمدی نژاد عنوان کرد که 5 میلیارد دلار از ذخایر صندوق توسعه ملی را در اختیار بانک توسعه صادرات برای حمایت از صادرات قرار دهید ولی همین گفتار کافی بود تا این بانک وارد لیست تحریم ها به صورت مستقیم واقع شود. هم اکنون در برجام نام بانک توسعه صادرات به صراحت برای خروج از تحریم ها آورده شده است.

 

کد خبر 138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =