ریسک های ارزی در کمین هستند

مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی تهران در نشست راهبردهای اقتصاد ایران با موضوع خروج از رکود با اشاره به اینکه قیمت ارز در حد ابتدای دولت یازدهم باقی مانده است ، گفت: این نگرانی وجود دارد که اتفاق ناگوار سال های 90 و 91 در بازار ارز بار دیگر رخ دهد و لطمه دیگری به اقتصاد کشور وارد شود ضمن اینکه نرخ حامل های انرژی نیز همچنان ثابت مانده است. وی ادامه داد هم اکنون با رکود در همه بخش های اقتصادی کشور مواجه هستیم و به احتمال زیاد این رکود تا پایان امسال نیز ادامه خواهد داشت. بعید است توافق هسته ای بتواند آثار مثبت خود را امسال بر اقتصاد کشور نمایان کند از این رو باید از امکانات و توانایی های داخلی در مقطع کنونی استفاده کنیم.
خوانساری با اشاره به اینکه تسهیلات بانکی 60 تا 70 هزار میلیارد تومان کمتر از سال گذشته شده است ، گفت : هزینه هایی که از گذشته بر اقتصاد کشور اعمال می شد همچنان وجود دارد از جمله آنکه در شش ماه نخست امسال 22 هزار میلیارد تومان یارانه نقدی از سوی دولت پرداخت شده است ضمن اینکه در این مدت هشت هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی اختصاص یافت.

خوانساری گفت: اگرچه سیاست های دولت یازدهم به کاهش و مهار نرخ تورم منجر شده اما رکود همچنان برقرار است و اگر جراحی عمیقی در اقتصاد صورت نگیرد به نظر نمی رسد با تجویز مسکن ها طرح خروج از رکود که اخیراً از سوی دولت رونمایی شده است مشکلی را از اقتصاد حل کند.
وی افزود: اتاق تهران با دعوت از اقتصاددانان و صاحبنظران اقتصادی تلاش می کند مسائل و مشکلات اقتصادی آسیب شناسی شود و اتاق تهران از همه تفکرات اقتصادی استفاده خواهد کرد.

کد خبر 140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =