برخورد انفرادی با قاچاق ثمربخش نیست

مقدسی با تاکید ضرورت بر افزایش تعامل بین دستگاه ها در برخورد با پدیده شوم قاچاق کالا گفت: یکی از اصلی ترین راه ها برای مقابله با قاچاق، استفاده از روش های اقصادی است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با تاکید ضرورت بر افزایش تعامل بین دستگاه ها در برخورد با پدیده شوم قاچاق کالا گفت:یکی از اصلی ترین راه ها برای مقابله با قاچاق، استفاده از روش های اقصادی است.

سیدمهدی مقدسی  درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا و ارز بحثی حیاتی برای اقتصاد کشور است، گفت:برای مبارزه با قاچاق کالا نمی توان به صورت انفرادی برخورد کرد و همه دستگاه های مسئول برای ریشه کن شدن این معضل شوم اقتصادی باید با یکدیگر همکاری کنند.

نمایینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه یکی از اصلی ترین راه ها برای مقابله با قاچاق، استفاده از روش های اقتصادی است، افزود: بر اساس قوانین و آیین نامه های موجود و نیز تاکید مقام معظم رهبری، امحاء و نابودی محموله های قاچاق و جلوگیری قاطع از توزیع این اقلام که به طور قطع به تولید کشور آسیب می رساند، باید اولویت نخست دستگاه های نظارتی و برخوردکننده باشد.

توسعه صادرات و مقابله با قاچاق از راه های اصلی حمایت از تولید داخلی است

مقدسی با اشاره به اینکه توسعه صادرات و مقابله با قاچاق از راه های اصلی حمایت از تولید داخلی است، ادامه داد: متاسفانه برخی مجوزها و مقررات دست و پاگیر، توسعه صادرات را با کندی مواجه می کند که لازم است دستگاه های مربوطه این موضوع را بررسی و مجوزهایی که برای توسعه صادرات مانع و مزاحمت ایجاد می کنند را لغو کنند.

ضرورت برخورد با دانه درشت های قاچاق برای تحقق اقتصاد مقاومتی

وی بر برخورد و مبارزه با دانه درشت های قاچاق کالا و ارز برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و یادآور شد: قاچاق نوعی فرار از قانون و تضعیف اقتصاد داخلی محسوب می شود و کاهش تولید و افزایش بیکاری و لطمه به اقتصاد ملی را در پی دارد، که حمایت از تولید داخلی از مهم ترین محورهای اقتصاد مقاومتی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر افزایش تعامل بین دستگاه ها در برخورد با پدیده شوم قاچاق کالا، تصریح کرد: دستگاه های متولی با برنامه ریزی مناسب، گام های موثر و قابل توجهی را در این زمینه بردارند تا از مهمترین عوامل بر هم زدن تعادل اقتصادی در کشور جلوگیری شود.

کد خبر 14904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =