کاهش ۳۳ درصدی درآمد حاصل از توریسم در ترکیه

در پی کاهش چشمگیر تعداد توریست‌های این کشور، درآمد حاصل از توریسم در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به میزان ۷/۳۲ درصد کاهش یافته و به ۳/۸ میلیارد دلار رسیده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اگزیم نیوز، روزنامه حریت بر اساس داده‌های موسسه آمار ترکیه نوشت در پی کاهش چشمگیر تعداد توریست‌های این کشور، درآمد حاصل از توریسم در سه ماهه سوم سال 2016 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به میزان 7/32 درصد کاهش یافته و به 3/8 میلیارد دلار رسیده است.

طبق این داده‌ها، توریست‌ها در مدت اشاره شده به طور میانگین در هر سفر به ترکیه 686 دلار خرج کرده‌اند.

طبق داده‌های موسسه آمار ترکیه، تعداد توریست‌هایی که در همین مدت از مرز این کشور گذشته‌اند در مقایسه با همین مدت در سال 2015 به میزان 7/30 درصد کاهش یافته و به حدود 12 میلیون نفر رسیده است. از این تعداد 5/78 درصد خارجی بوده و 5/21 درصد باقیمانده شهروندان ترکیه‌ای هستند که خارج از این کشور زندگی می‌کنند.

درآمد حاصل از توریسم برای جبران کسری حساب جاری ترکیه کلیدی محسوب می‌شود. درآمد حاصل از توریسم ترکیه در سال گذشته حدود 5/31 میلیارد دلار بود.

در ضمن تعداد توریست‌های خارجی بازدیدکننده از ترکیه در 9 ماه نخست امسال، در مقایسه با مدت مشابه در سال 2015 به میزان 9/31 درصد کاهش داشته و به 2/20 میلیون نفر رسیده است.

بر اساس داده‌های مذکور، تعداد ورود افراد خارجی به ترکیه تنها در ماه سپتامبر 84/32 درصد کاهش یافته و به 86/2 میلیون نفر رسیده است. بر این اساس، ماه سپتامبر چهاردهمین ماه متوالی کاهش میزان توریست‌های خارجی بازدیدکننده از ترکیه بوده است که چندین حمله تروریستی، وقوع یک کودتای نافرجام و تنش‌های دوجانبه با روسیه از عوامل مهم این روند نزولی محسوب می‌شوند. همچنین سپتامبر پنجمین ماه متوالی است که نشان می‌دهد تعداد توریست‌ها بیش از 30 درصد کاهش یافته است.

در این میان، توریست‌های آلمانی با 8/14 درصد بیشترین سهم را در سفرهای ماه سپتامبر داشته‌اند. با این حال تعداد آنها نیز در مقایسه با سپتامبر 2015 به میزان 1/36 درصد کاهش یافته است. بریتانیا با 2/9 درصد دومین سهم را دارد و پس از آن توریست‌های گرجستانی با 8/7 درصد در جایگاه سوم قرار دارند.

تعداد توریست‌های روسی با 3/7 درصد درماه سپتامبر 60 درصد کاهش یافته، در حالی که این رقم در سال گذشته 4/12 درصد بوده است.    

 

کد خبر 14924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =