نیم درصد قاچاق در صنف شیرینی فروشان

بهره مند: گفت: در صنف شیرینی فروشان فقط نیم درصد قاچاق داریم که بخش اعظمی از این قاچاق به شکلات های خارجی اختصاص دارد

رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروش و کافه قنادی گفت: در صنف شیرینی فروشان فقط نیم درصد قاچاق داریم که بخش اعظمی از این قاچاق به شکلات های خارجی اختصاص دارد که از کشورهای بلژیک، اکراین و روسیه وارد کشور می شود.

علی بهره مند ضمن تکذیب اخباری مبنی بر گرانی شیرینی در آستانه شب یلدا، گفت: برای شب یلدا هیچ گونه افزایش قیمتی نخواهیم داشت و همکاران ما با رعایت قیمت های مصوب اتحادیه، برای تامین مایحتاج مردم در آستانه شب یلدا آمادگی کامل دارند.

وی افزود: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم شیرینی تر ۱۵ هزار تومان، قیمت هر کیلوگرم شیرینی گل محمدی ۱۲ هزار تومان و قیمت هر کیلوگرم شیرینی زبان ۱۲ هزار و ۵۰۰ است و ارزان ترین شیرینی مربوط به کیک یزدی است که هر کیلوگرم آن به قیمت ۹ هزار تومان عرضه می شود.

رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروش و کافه قنادی تصریح کرد: با توجه به وفور مواد اولیه شیرینی در کشور در زمان حاضر با هیچ گونه کمبودی مواجه نیستیم. وی همچنین از عرضه شیرینی در کف خیابان توسط دستفروشان انتقاد کرد و افزود: متاسفانه دستفروشی در برخی نقاط کشور به اپیدمی تبدیل شده و دستفروشان همزمان با مناسبت های مختلف در کشور، به فروش و عرضه ی محصولات در کف خیابانها اقدام می کنند؛ بر همین اساس و با توجه به فساد پذیری بالای شیرینی،به مردم توصیه می کنیم که از خرید شیرینی توسط دستفروشان خودداری کنند و شیرینی مورد نیاز خود را تنها از واحدهای دارای پروانه کسب خریداری کنند.

بهره مند در مورد عرضه شیرینی های کهنه در برخی واحدهای صنفی نیز اعلام کرد:  این موضوع در مورد واحدهای دارای پروانه کسب صدق نمی کند و واحدهای پروانه دار با عرضه شیرینی های کهنه خودزنی نمی کنند. وی ادامه داد: واحدهای دارای پروانه کسب به اندازه کافی شیرینی پخت می کنند و به سبب حفظ اعتبار خود در محل به عرضه ی شیرینی های تازه به مشتریان می پردازند.

رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروش و کافه قنادی در مورد اجرای طرح برخورد با کالای قاچاق در واحدهای صنفی تحت نظارت این اتحادیه ضمن اعلام این مطلب که در صنف ما قاچاق وجود ندارد، گفت: به تمام همکاران اعلام شده که از خرید اجناس خارجی فاقد اسناد معتبر خودداری کنند. بهره مند در مورد عرضه شکلات های حاوی الکل نیز گفت: این شکلات ها به صورت قاچاق وارد کشور می شود و واحدهای عرضه کننده این گونه شکلات ها قطعا متخلف هستند و با آنها برخورد خواهد شد.

کد خبر 15013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =