کاهش ۹.۵میلیارد دلاری حجم قاچاق کالا

مدیر کل امور مجلس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، پوشاک و لوازم خانگی را در صدر کالاهای قاچاق اعلام کرد و گفت: حجم قاچاق کالا از ۲۵ میلیارد دلار در سال ۹۲ به ۱۵.۵ میلیارد دلار در سال ۹۵ کاهش یافته است

به گزارش اگزیم نیوز، مصطفی پورکاظم شایسته در نشست هم اندیشی با خبرنگاران پارلمانی که در محل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار شد، گفت: از ابتدای مجلس دهم، ما در پنج کمیسیون اقتصادی، امنیت ملی و سیاست خارجی ، قضایی و حقوقی، انرژی و شوراها و امور داخلی مجلس حضور داشتیم و موضوعات مربوط به قاچاق کالا را در این کمیسیون ها بررسی کردیم.
مدیر کل امور مجلس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: در طول رفت و آمد ما به کمیسیون های مختلف مجلس، تاکنون از ما بیش از 80 سوال در رابطه با موضوع قاچاق کالا و ارز شده است که ما پاسخ های مرتبط با آن را ارائه کرده ایم.
مصطفی پورکاظم شایسته با تاکید بر این که پرداختن به بیماری مهلک قاچاق باید مشفقانه و طبیبانه باشد، اظهار داشت: ما تلاش داریم سیاست های ابلاغی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را تبدیل به عزم ملی کنیم.

**آمار ستاد مبارزه با قاچاق تنها آمار رسمی مقبول
در ادامه سیدکمال الدین سیدریحانی سرپرست اداره کل آمار و اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: بسیاری از آمارها که از حوزه های دیگر در مورد قاچاق کالا ارائه می شود مورد قبول ما نیست تنها آمار مربوط به قاچاق کالا و ارز که مورد قبول است آمار این ستاد است.
وی افزود: حجم قاچاق کالا و ارز از 25 میلیارد دلار در سال 92 به 15.5میلیارد دلار در سال 95 رسیده است، یعنی رقم حجم قاچاق کالا در سال 93 به 19.8 میلیارد دلار و در سال 94 به 15.5 میلیارد دلار بوده است. ما برای برآورد این میزان حجم قاچاق از روش شکاف عرضه و تقاضا استفاه می کنیم که این روش یکی از روش های برآورد این موضوع است.
ریحانی، عمده کالاهایی که در حال قاچاق است را کالاهایی همچون پوشاک و لوازم خانگی عنوان کرد.

کد خبر 15084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =