قاچاق ته لنجی نداریم

استاندار بوشهر با بیان اینکه کالای ته لنجی قاچاق نیست،‌ گفت: در این رابطه آیین نامه‌ای تدوین شده تا کالای همراه ملوان شفاف و دقیق شود

مصطفی سالاری در مورد اسکله‌های غیر مجاز و مجاز  برای ورود کالاهای ته‌لنجی در استان بوشهر و اینکه گمرک این موضوع را قانونی نمی‌داند و برخی، استانداری را متولی این موضوع معرفی می‌کنند، چرا که به دلیل نبود اشتغال در استان با گذراندن یک مصوبه در شورای تأمین استان به این کار غیر قانونی، ظاهری قانونی می‌دهد، اظهار داشت: قاچاق ته لنجی نداریم و این واژه‌ را  قبول ندارم  اسکله غیر مجاز فعال در استان بوشهر وجود ندارد.

وی ادامه داد: حداقل اطلاعی ندارم و هیچ دستگاه نظارتی در این زمینه گزارشی ارائه نکرده است.استاندار بوشهر با بیان اینکه کالای ته‌لنجی سابقه 60 ساله دارد و پس از آن در قانون مبارزه با قاچاق وارد شد و تحت عنوان کالای همراه ملوان رسمی شد.این مقام مسئول افزود: کالای همراه ملوان برای شناورهای سنتی زیر 500 تن قابل اجرا است.

به گفته سالاری در چگونگی اجرا و معافیت عرفی اختلاف سلیقه میان دستگاه‌های اجرایی وجود دارد که مربوط به سالهای گذشته است و ته لنجی به عنوان یک معافیت عرفی و یا کالای همراه ملوان در همه شهرهای ساحلی وجود دارد.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه به دنبال ساماندهی ته لنجی‌ها و کالای همراه ملوان هستیم، گفت: قاعده کالا همراه ملوانی دقیق و شفاف خواهد شد و با متصدیان موضوع به تفاهم رسیدیم. پیش‌نویس آیین‌نامه میان ما، وزیر صنعت معدن و تجارت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز توافق شد.وی ادامه داد: میزان و نوع کالاها مشخص شده و اکنون در کمیسیون اقتصادی دولت است که باید به تایید هیات وزیران برسد.

سالاری در مورد اینکه چه کسی مسئول نظارت بر کالاهای ته لنجی یا ملوانی است، تصریح کرد: مسئول آمار نیستیم. استاندار بوشهر در پاسخ به این سئوال پس چگونه پیشنهاد دادید و تحلیل و بررسی از وضعیت صورت می‌گیرد، عنوان کرد: نهادهایی که در رابطه با صادرات و واردات اختیار دارند، در این مورد هم هستند، راجع کالای همراه ملوان سازمان خاص نداریم.

سالاری در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این سوال که ورود و خروج کالای همراه مسافر یا ملوان بر عهده مرزبان اقتصادی (گمرک) است، بیان داشت: مانند بقیه صادرات و واردات نیروی انتظامی، گمرک و دیگر سازمان‌ها نقش دارند.

کد خبر 15278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =