راه اندازی خط کشتیرانی ایران و عمان

رئیس اتاق مشترک بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و عمان گفت: راه اندازی خط کشتیرانی باری بنادر چابهار - مسقط یک ضرورت ملی برای توسعه روابط تجاری میان ایران و عمان است که اتاق بازرگانی سیستان و بلوچستان باید به این مساله توجه ویژه ای داشته باشد

به گزارش اگزیم نیوز، محسن ضرابی شنبه شب در نشست با تجار و اعضای اتاق بازرگانی سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: هم اینک میان بنادر چابهار و مسقط خط کشتیرانی مسافربری برقرار است.
وی تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص سیستان و بلوچستان اتاق بازرگانی ایران و عمان نگاه ویژه ای به توسعه این استان دارد.
وی افزود: اتاق بازرگانی سیستان و بلوچستان برای توسعه روابط تجاری با عمان توانمندی ها و ظرفیت هایی را که در استان وجود دارد باید ، معرفی کند.
وی خاطر نشان کرد: ظرفیت های سیستان و بلوچستان باید به زبان انگلیسی برای ارائه به بازرگانان عمانی، تحویل اتاق بازرگانی ایران و عمان شود.
رئیس اتاق مشترک بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و عمان گفت: زمانی که ظرفیت ها و توانمندی های موجود در سیستان و بلوچستان برای تجار عمانی بیان شود میل و رغبت آنان برای سرمایه گذاری در این استان بیشتر خواهد شد.
ضرابی اظهار داشت: با توجه به اینکه بازرگانان عمانی اشتیاق بسیار زیادی برای سرمایه گذاری در بخش معادن سیستان و بلوچستان دارند، اتاق بازرگانی استان باید شرایط حضور آنان را فراهم کند.
وی بیان کرد: ترانزیت کالا به عمان باید مورد توجه بازرگانان سیستان و بلوچستان باشد تا بتوانند بخشی از بازار این کشور را به دست گیرند.
وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان با توجه به داشتن 2 بندر مهم در امر صادرات به کشور عمان می تواند نقش بسیار خوبی ایفا کند.
مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: افزون بر یک میلیارد تن ذخائر معدنی در استان وجود دارد که این مساله می تواند در تجارت میان ایران و عمان تاثیر به سزایی داشته باشد.
ماندانا زنگنه اظهار داشت: با توجه به موقعیت راهبردی بندر چابهار واقع در جنوب سیستان و بلوچستان، بازرگانان زیادی تمایل به سرمایه گذاری در این بندر دارند.
وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان از طریق بندر چابهار می تواند تمام نیازهای عمان در بخش کشاورزی را تامین کند بنابر این نیاز است تا سرمایه گذاران به این بخش ورود جدی تری داشته باشند.
وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان در زمینه تولید محصولات گرمسیری ظرفیت های بسیار خوبی دارد که از این ظرفیت ها می توان برای صادرات به کشور عمان استفاده کرد.

کد خبر 16380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =