شورای اقتصادی هند و ایران در دهلی نو افتتاح شد

با حضور علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان و مقامات عالیرتبه اقتصادی هند شورای اقتصادی دو کشور در دهلی نو افتتاح شد

به گزارش  خبرگزاری تسنیم به نقل از شادا، طیب نیا در جلسه آغاز به کار فعالیت کمیته همکاری های مشترک ایران و هند در دهلی نو گفت:  قانون تشویق و حمایت از سرمایه گذاری خارجی از سرمایه گذاران  خارجی در ایران حمایت می کند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: بهبود ثبات اقتصادی کلان ،مهار تورم و مجموعه سیاست  های اقتصادی دولت زمینه را برای فعالیت اقتصادی در ایران آسان کرده است .
وی در ادامه یادآور شد: کمیته همکاری مشترک اقتصادی ایران و هند با هدف افزایش روابط تجاری و با عضویت بازرگانان و تجار هندی و ایرانی فعالیت خواهد کرد .
طیب نیا  افزود:  همکاری های اقتصادی بین دو کشور بزرگ ایران و هند به پیشرفت اقتصادی و بهبود وضعیت اقتصادی مردم دو کشور کمک شایانی خواهد کرد.
طیب نیا با تاکید بر ضرورت حل مشکلات و تنگناها در مسیر روابط بازرگانان ایران و هند گفت: با امضاء توافق نامه های همکاری دو کشور که فردا انجام خواهد شد نقشه راه همکاری های اقتصادی بین ایران و هند در بلند مدت ترسیم خواهد شد .
وی با بیان اینکه دولت هند با انجام اصلاحات اقتصادی در مسیر توسعه و رشد اقتصادی قرار گرفته است  افزود : جمهوری اسلامی ایران با اصلاحات اقتصادی و کاهش تورم نقطه به نقطه در مسیر رشد شتابان اقتصادی قرار دارد .
طیب نیا افزود :امیدواریم در شرایط پسا تحریم و افزایش روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور حجم مبادلات تجاری هند و ایران به دو برابر افزایش یابد .
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه تحریم های اقتصادی شدید و ناعادلانه لطمه های زیادی به اقتصاد ایران وارد کرد افزود :اما این تحریم ها فرصت هایی را هم برای ما فراهم کرد و ما توانستیم در زیر ساخت ها توان بخش تولیدی کشور  را محکم تر نماییم و اکنون وابستگی اقتصاد ایران به نفت به شدت کاهش یافته است .
وی از ارتقاء 34 رتبه ای شاخص بهبود محیط کسب و کار در ایران خبرداد وافزود: علیرغم تحریم ها ایران در دو سال گذشته اصلاح زیادی در محیط کسب و کار  کشور انجام داده است و اگر این اصلاحات مورد پذیرش بانک جهانی بود شاخص بهبود محیط کسب و کار در ایران 55 رتبه ارتقاءیافته بود .
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه متاسفانه منطقه خاورمیانه دستخوش خشونت و افراطی گری شده است گفت:  این ناامنی و خشونت رشد اقتصادی و بهبود زندگی مردم در همه کشورهای منطقه را به خطر انداخته است .
طیب نیا تصریح کرد: ایران در خط مقدم مقابله با تروریسم است و کشورهای منطقه با هر ملیت و زبان و و مذهب باید در ریشه کنی خشونت و تروریسم با هم همکاری کنند .
وی در ادامه با بیان اینکه خشونت و تروریسم بزرگترین خطر و دشمن پیشرفت و رفاه مردم در جهان است  افزود : ما معتقدیم که  تروریسم خوب و بد وجود ندارد و همه گرایش های افراطی و خشونت طلبانه را محکوم می کنیم و عقیده داریم اسلام دین صلح ،امنیت ،آرامش و محبت است .

کد خبر 1801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =