بانک‌ها بیش از ۳۱۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردند

تسهیلات پرداختی بانک‌ها طی هفت ماهه امسال، به بخش‌های اقتصادی مبلغ ۳۱۳۵.۹ هزار میلیارد ریال است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ ۳۵۱.۵ هزار میلیارد ریال (معادل ۱۲.۶ درصد) افزایش داشت

به گزارش اگزيم نيوز به نقل از بانک مرکزی، تسهیلات پرداختی بانک‌ها طی هفت ماهه سال ۱۳۹۶ به بخش‌های اقتصادی مبلغ ۳۱۳۵.۹ هزار میلیارد ریال است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ ۳۵۱.۵ هزار میلیارد ریال (معادل ۱۲.۶ درصد) افزایش داشته است.

جدول ۱ بیانگر هدف از دریافت تسهیلات پرداختی در بخش‌های اقتصادی طی هفت ماهه سال ۱۳۹۶ است. سهم تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش در تمام بخش‌های اقتصادی طی هفت ماهه سال جاری مبلغ ۱۹۶۹.۲ هزار میلیارد ریال (معادل ۶۲.۸ درصد کل تسهیلات پرداختی) است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ ۱۴۵.۸ هزار میلیارد ریال معادل ۸ درصد افزایش داشته است.

همچنین سهم تسهیلات پرداختی بابت تأمین سرمایه در گردش بخش صنعت و معدن در هفت ماهه سال جاری معادل ۷۹۹.۲ هزار میلیارد ریال بوده است که حاکی از تخصیص ۴۰.۶ درصد از منابع تخصیص یافته به سرمایه درگردش تمام بخش‌های اقتصادی (مبلغ ۱۹۶۹.۲ هزار میلیارد ریال) است.

  ملاحظه می‌شود از ۹۵۴.۲ هزارمیلیارد ریال تسهیلات پرداختی در بخش صنعت و معدن معادل ۸۳.۷ درصد آن (مبلغ ۷۹۹.۲ هزار میلیارد ریال) در تأمین سرمایه در گردش پرداخت شده است که بیانگر توجه و اولویت‌دهی به تأمین منابع برای این بخش توسط بانک‌ها در سال جاری است.

کد خبر 22518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =