تعرفه واردات خودروهای تمام برقی پنج درصد است

خسروتاج در پاسخ به افزایش تعرفه واردات خودروهای هیبریدی از پنج به ۴۵ درصد گفت: تعرفه واردات خودروهای تمام برقی همچون گذشته پنج درصد است و تغییری نکرده است

به گزارش اگزيم نيوز، مجتبی خسروتاج روز دوشنبه در حاشیه چهاردهمین اجلاس اقتصادی مشترک ایران و بلاروس به خبرنگاران اظهار داشت: تعیین تعرفه پنج درصد به منظور فرهنگ سازی برای استفاده از این خودروها و برای شروع بوده است و این درست نیست که بگوییم تعرفه پنج درصد پایه بوده و حالا 9 برابر افزایش یافته است. 
رئیس سازمان توسعه و تجارت اضافه کرد: البته باید توجه کنیم که خودروهای هیبریدی متفاوت از خودروهای تمام برقی است، خودروهای هیبریدی دوگانه سوز هستند و از لحاظ فنی متفاوت از خودروهای تمام برقی هستند. 
خسروتاج تاکید کرد: با این بحث های فنی مردم را گیج نکنیم چرا که متخصصان به اندازه کافی در رابط با قدرت های مختلف و مصرف سوخت این خودروها توضیح دادند. 
وی همچنین درباره اهداف تجاری تعیین شده برای سال 97 گفت: براساس برنامه ششم توسعه که رشد 21 درصدی برای تجارت را تعیین کرده و همچنین دولت نیز برای توسعه صادرات هدف های کمی را تعیین کرده که سازمان توسعه تجارت براساس این اهداف حرکت می کند. 
خسروتاج با بیان اینکه در ماه های گذشته وضعیت صادرات بهبود یافته است، گفت: برخی از کاهش صادرات نیز به دلیل کاهش قیمت ها در بازارهای جهانی و یا تعمیرات سالیانه واحدها بوده است اما آمار صادرات صنعت و کشاورزی در اکثر اقلام رشد داشتیم. 
رئیس سازمان توسعه تجارت در رابطه با تعرفه واردات کالاهای مشابه نیز گفت: استفاده از نظام تعرفه ای به منظور کنترل واردات و حمایت از تولید داخل است بنابراین در آذرماه نیز برای حمایت از تولید داخل نظام تعرفه ای برای کالاهای مشابه ابلاغ شد. 
وی افزود: تعیین حقوق پایه گمرک از اختیارات مجلس شورای اسلامی است و در طی سال های گذشته این میزان چهار درصد تعیین شده است اما تعیین سود بازرگانی از اختیارات دولت است و همچنین نیاز نیست که لیست کالاهای مشابه به مجلس ارائه شود. 
خسروتاج در پایان درباره روابط بانکی با بلاروس گفت: هفته گذشته هیاتی با مقام بانکی بلاروس جلسه ای داشته است و بانک هایی از دو طرف مذاکره داشتند و در حال حاضر بانک تجارت در آن کشور فعال است و مقدمات سایر بانک ها نیز در آنجا فراهم شده است. 
 

کد خبر 23346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =