افزایش هزینه تولید محصولات آسیب رسان

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی معتقد است اگر از بانک استقراض کنیم بهتر از این است که اوراق بدهیم هرچند دوستان اقتصادی در دولت می گویند از این روش در همه جای دنیا استفاده می شود، اگر شرعا هم بخواهیم حکم کنیم روزی که به ما کالا فروختند صحبتی از معوقات نبوده است ولی شما را درک می کنیم ولی روی کالاهای آسیب رسان برخی صنایع کاربرد دوگانه دارد

به گزارش اگزیم نیوز سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست صبحانه کاری در اتاق ایران گفت: من به عنوان وزیر پیش از این هیچ اطلاعی از مقوله اوراق مشارکت و اسناد خزانه و پرداخت آنها در عوض طلب بخش خصوصی نداشتم و معتقدم حتی اگر برای بازپرداخت مطالبات بخش خصوصی از بانک ها استقراض کنیم، بهتر از این اسناد است.

وی افزود: هرچند مسئولان قائل به رایج بودن این مکانیسم در بسیاری کشورها و اقتصادها هستند، اما اگر بخواهیم حکم شرعی نیز صادر کنیم، روزی که بخش خصوصی به ما جنس فروخت اصلا صحبتی از اوراق مشارکت یا معوقات یک یا چند ساله نبود.

قاضی زاده هاشمی بیان داشت: رئیس جمهوری نیز خزانه و سازمان برنامه و بودجه را از پرداخت اوراق خزانه در عوض مطالبات بخش خصوصی برحذر داشته و امیدوارم خواسته ایشان عملی شود.

وی افزود: اگر از بانک استقراض کنیم بهتر از این است که اوراق بدهیم هرچند دوستان اقتصادی در دولت می گویند از این روش در همه جای دنیا استفاده می شود، اگر شرعا هم بخواهیم حکم کنیم روزی که به ما کالا فروختند صحبتی از معوقات نبوده است ولی شما را درک می کنیم ولی روی کالاهای آسیب رسان برخی صنایع کاربرد دوگانه دارد مثل نمک و روغن ولی زیاده روی باعث مشکلاتی برای فرد می شود و ما نمی توانیم تولید این محصولات را ممنوع کنیم اما می توانیم هزینه تولید این محصولات را بالا ببریم. 

وزیر بهداشت افزود: باید کاری کرد که قدری هم امید به دل مردم بیاید با توجه به اینکه در آستانه 22 بهمن و نوروز هستیم.

وی گفت: در معاونت غذا و دارو هم که مطرح شد دارویی ها بر غذایی ها حاکم هستند، معاونت این بخش را تغییر دادیم و از پیشکسوتان حوزه صنایع غذایی است و حتما اتفاقات خوبی خواهد افتاد و باید از آنها بخواهیم از مصاحبه های التهاب آفرین بپرهیزند

وزیر بهداشت افزود: وزارت بهداشت گرفتاریهای زیادی دارد و با تعداد نیرویی که در اختیار دارد نمی تواند در مورد قاچاق و محصولات آرایشی و بهداشتی با نظارت داشته باشد..

وی گفت: با وجود سازمانی مانند سازمان مبارزه با قاچاق کالا و ارزما نمی توانیم دخالتی انجام بدهیم، دیگران باید  به وظایف خود عمل کنند و انگشت اتهام را بسمت ما نگیرند، آنها پول می گیرند و وظیفه دارند عمل کنند.

وزیر بهداشت افزود: کل ناظران حوزه غذای وزارت بهداشت در کل کشور به 100 نفر نمی رسد.

وی  پیشنهاد داد: کارخانه سرنگ وزارت بهداشت را قیمت گذاری کنید بخرید، کار ما تحقیق است و جایی باید در بازار ورود کنیم که ببینیم حق مردم ضایع می شود که عمدتاَ کیفیت و قیمت است، ایجاد این کارخانه در سال 92 کاراشتباهی بوده است.

وزیر بهداشت افزود: شما می گوئید 100 درصد بازار را این کارخانه گرفته است ، ما حاضریم این کارخانه را بفروشیم. 

وی گفت: در مورد ثبت دارو در خارج ازکشور کار زیادی انجام شده ولی این صنعت  از بازار یابی  نا توان است. همچنین در مورد گردشگری سلامت نیز نمی توانیم هر روز بگوئیم ما در پزشکی توانمند هستیم و همزمان شاهد اخبار روزانه خطای پزشکی  باشیم چرا که اینطور نمی توان مدعی رشد و پویایی این حوزه بود.

کد خبر 23367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =