سهم ۱۷ درصدی خودروسازی از تولیدات صنعتی

شريعتمداري: سهم صنعت خودروسازی از تولیدات صنعتی کشور حدود ۱۷ درصد است و توجه به این صنعت یک امر در اولویت قرار دارد.

به گزارش اگزيم نيوز، محمد شريعتمداري در مراسم رونمايي از کتاب مسئوليت اجتماعي افزود: امروز جلسه شوراي خودرو را داشتيم که مسائل مختلفي مطرح شد و نقطه اميد بخش آن پيشرفت اين صنعت در عرصه کمي و کيفي بود و موفق شد امسال 98 درصد از هدف کمي در توليد حدود 1،7 ميليون دستگاه دست پيدا کند.
وي گفت: در بخش کيفي مثل بخش کمي پيشرفت کافي نبوده و نگراني من مربوط به اين بخش است و در سال 97 هيچ خودروسازي حق دريافت يک قطعه بي کيفيت را ندارد.
وي گفت: توجه به ذينفعان و مخاطبان صنعت خودرو اولويت اول است و توليد قطعات بي کيفيت در سال 97 ممنوع است و در صورت برخورد با چنين موضوعي خودم وارد عمل مي شود.
شريعتمداري افزود: 32 هزار ميليارد تومان براي سال 97 به نوسازي صنايع اختصاص يافته است که صنعت خودروسازي از جمله آنها است.
وي گفت: به هيچ وجه راضي نيستيم که بيش از 53 درصد توليدات ما در خودرو 2 ستاره باشد اگر به مسئوليت اجتماعي خود در توليد محصولت با کيفيت عمل مي کرديم مردم هم رضايت خواهند داشت.
وي گفت: اگر کارگر و مهندس و تکنسين با انگيزه در محل کار حضور پيدا نکنند با عشق کار نمي کنند، بايد شرايطي را فراهم کنيم که رضايتمندي عمومي در ميان کارکنان ايجاد شود.
شريعتمداري ادامه داد: تک تک سهامداران شما به شما دسترسي ندارند اما شما در قبال آنها مسئول هستيد، سهامداران بزرگ بايد در تصميم گيريها و مديريت مشارکت داشته باشند و در اينصورت است که شاهد توسعه و پيشرفت خواهيم بود.
وي گفت: ما امروز با رونمايي از کتاب مسئوليت اجتماعي در ايران خودرو در حقيقت از يک درخت با ريشه قوي رونمايي مي کنيم که مي خواهد تامين کننده منافع ذينفعان باشد.
وزير صنعت، معدن و تجارت افزود: صنعت ما امروز مرکز گراست و بايد به سمت پيرامون حرکت کنيم ، ايران خودرو به اين سمت حرکت کرده است ، ايجاد توازن در بخش صنعت از مسئوليت هاي اجتماعي ماست.
وي گفت: حفظ محيط زيست يک مسئوليت اجتماعي است پرداخت غير صيانتي بايد از معادن متوقف شود توجه دقيق به موضوعات اکتشافي کشور با حمايت دولت در حال انجام است و در آينده نزديک اخبار اميد بخشي در حوزه معدن در سال 97 داريم که بر پايه دانش ومغز افراد و اتکا به جوانان خواهد بود.
شريعتمداري افزود: طرح بزرگي که بيش از 10 ميليارد دلار کل يک دوره 3 ساله در بخش خودروهاي سنگين تزريق خواهد شد و در اين مدت تلاش داريم تمام ناوگان تجاري کشور را نوسازي کنيم.
وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: عمق بافت داخلي در صنعت خودرو از مسئوليت هاي ما است به عمق ساخت داخل با رعايت استانداردها يک موهبت بزرگ آن اين است که هم اشتغال و هم توسعه توليد را در پي خواهد داشت ولي توليد و عمق ساخت داخل بدون استاندارد يک فاجعه بزرگ خواهد بود.
شريعتمداري افزود: من براي چنين نشست ها و مسئوليت ها که رويکرد کشور را تغيير مي دهد وقت مي گذارم و بعد از جلسه از خط توليد 301 با عمق ساخت 50 درصد بازديد مي کنيم.
وي گفت: اميدوارم سال 97 بتوانيم عمق ساخت داخل را در صنعت خودرو بيشتر کنيم و محصولات جديدي وارد بازار شود.

کد خبر 23954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =