رشد اقتصادی ۹ ماهه کشور بیش از ۴ رصد است

سيف رشد اقتصادی ۹ ماهه کشورمان در سال جاری را بیش از ۴ درصد برآورد و اعلام کرد: نرخ تورم در سال ۹۶ با استمرار انضباط مالی دولت، در محدوده تک رقمی باقی می ماند

به گزارش اگزيم نيوز، ولی اله سیف در پایان آخرین جلسه هیات دولت در سال جاری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رسیدن به دامنه تورم تک رقمی در سال 95 رقم خورد که این دستاورد در سال 96 نیز با استمرار انضباط پولی و مالی که دولت به آن پایبند است، حفظ می شود.
وی افزود: در سال آتی نیز با انضباط مالی که دولت به آن اعتقاد دارد، تورم تک رقمی ادامه خواهد داشت که می تواند زمینه ساز تحقق رشد اقتصادی، توسعه صادرات و اشتغال در کشور شود.
رئیس شورای پول و اعتبار دستاوردهای دولت در سال جاری در حوزه اشتغال را ارزشمند توصیف کرد و گفت: ادامه این مسیر می تواند رفاه بیشتری را برای مردم فراهم کند.
سیف همچنین اظهار داشت: نظام بانکی برای تحقق شعار امسال که به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال مزین شده بود، تلاش کرد و حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط و بردن تولید به اقصی نقاط کشور را در دستور کار قرار داد.
رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: نتیجه این رویکرد این بود که رشد اقتصادی بدون نفت در 9 ماهه امسال بالای 4درصد است و در فصل آخر نیز انتظار می رود دستاورد رشد اقتصادی مثبت باشد.
سیف همچنین درباره مشکلات نظام بانکی به کارشکنی های آمریکا اشاره کرد و اظهار داشتک در صحنه بین المللی آمریکا دست از دشمنی بر نمی دارد و از هر فرصتی استفاده می کند که در زمینه کار کردن با بانک های ایرانی ایجاد رعب و وحشت کند.
رئیس کل بانک مرکزی همکاری ایران با گروه ویژه اقدام مالی را یکی دیگر از موانع در مسیر توسعه نظام بانکی برشمرد و گفت: باید بتوانیم با رعایت ضوابط مورد نیاز، به عضویت در این نهاد در آییم.
وی در عین حال اشکالات داخلی نظام بانکی را کتمان نکرد و اظهار داشت: این مشکلات در زمینه های انطباق نداشتن با نظام بانکداری بین الملل دیده می شود و از این رو بانک ها باید در زمینه استانداردهای مالی و ساختارهای مناسب مالی و نیز استانداردهای عملیاتی فعالتر شوند که بانک مرکزی روی هر دو موضوع متمرکز شده تا مشکلات را به حداقل برساند.

کد خبر 23970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =