رشد ۱۰۰ درصدی ثبت سفارش ارزی در ۲ ماهه اول

انصاری: رقم ثبت سفارش ارزی کشو از ابتدای امسال تاکنون به ۹.۸ میلیارد دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل دو برابر شده است

رقم ثبت سفارش ارزی کشو از ابتدای امسال تاکنون به 9.8 میلیارد دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل دو برابر شده است.

به گزارش اگزیم نیوز معاون رییس جمهور با اعلام این خبر رقم ثبت سفارش ارزی سال گذشته را 4.9 میلیارد دلار اعلام کرد. به گفته انصاری از این رقم 1.7 میلیارد دلار اعتباری بوده که برای واردات کالاهای اساسی مورد نیاز اختصاص یافته است.

به تحلیل اگزیم نیوز به رغم برخی نگرانی ها از تحریم آمریکا اما به نظر می رسد دولت ارز قابل توجهی را برای واردات کالا اختصاص داده و این موضوع نشان می دهد نگرانی زیادی برای تأمین ارزی وجود ندارد.

انصاری در عین حال با اشاره به تهدیدهای ترامپ اعلام کرد ایران آمادگی مقابله با این تحریم ها را دارد و نوسانات ارزی در کنترل خواهد بود. وی افزود البته دواری هایی ایجاد می شود اما می توان از این شرایط خارج شد.

انصاری با اشاره به این که اکنون همه دنیا جز آمریکا در کنار ایران قرار داردگفت تنها کشوری که اکنون روبروی دنیا است آمریکا است.  

کد خبر 24479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =