تهدید جدید ترامپ برای WTO

رییس جمهور آمریکا بارها در محافل خصوصی به مقامات ارشد کاخ سفید گفته که قصد دارد آمریکا را از سازمان تجارت جهانی (WTO) بیرون بکشد

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از وب‌سایت خبری Axios، رییس جمهور آمریکا بارها در محافل خصوصی به مقامات ارشد کاخ سفید گفته که قصد دارد آمریکا را از سازمان تجارت جهانی (WTO) بیرون بکشد؛ اقدامی که به گفته کارشناسان تجارت جهانی را دچار آشفتگی شدیدی خواهد کرد.

یکی از منابعی که در این خصوص با دونالد ترامپ صحبت کرده می‌گوید: «او 100 بار تهدید به خروج از WTO کرده است. چنین اقدامی کل کشور را دچار دردسر خواهد کرد.» این منبع افزوده که ترامپ بارها به مشاوران خود گفته «ما همیشه مورد سوء استفاده WTO قرار می‌گیریم و نمی‌دانم چرا عضو این سازمان هستیم. سازمان تجارت جهانی توسط بقیه کشورهای دنیا طراحی شده تا از آمریکا بهره‌کشی کنند.»

ترامپ در مصاحبه‌ای با شبکه NBC در سال 2016 گفته بود «سازمان تجارت جهانی یک فاجعه است.»

برخی مشاوران نزدیک ترامپ سعی کرده‌اند در گزارش‌هایی آمار موفقیت تجاری آمریکا در WTO را به او توضیح دهند، اما منابع نزدیک می‌گویند این اقدامات تاثیری در تغییر نظر او نداشته است. با توجه به اقدامات و تصمیم‌گیری‌های تجاری اخیر ترامپ، حتی اگر این مشاورین فرآیندی سیاسی را به کار بگیرند و مطمئن شوند عواقب خروج از WTO را به او تفهیم کرده‌اند، باز هم تضمینی وجود ندارد که او دست به چنین اقدامی نزند.

خروج آمریکا از WTO بازارهای جهانی را وارد یک حرکت مارپیچی می‌کند و چندین تریلیون دلار در مبادلات تجاری را در هاله‌ای از ابهام فرو می‌برد.

کد خبر 24811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =