بزرگترین نمایشگاه فرش دستباف ایرانی در تهران

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی فرش دستباف ایران با حضور مقامات وزارت صنعت، معدن و تجارت، مقامات اتاق بازرگانی ایران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و و جمع کثیری از فعالین حوزه تولید و صادرات فرش دستباف ایرانی آغاز به کار کرد

به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز، صبح امروز سوم شهریورماه، بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی فرش دستباف ایران با حضور مقامات وزارت صنعت، معدن و تجارت، مقامات اتاق بازرگانی ایران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و و جمع کثیری از فعالین حوزه تولید و صادرات فرش دستباف ایرانی آغاز به کار کرد.

 بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی فرش دستباف نظر کمیت، کیفیت و تولید، بزرگترین نمایشگاه فرش دستباف جهان محسوب شده و تا نهم شهریورماه در محل دائمی نمایشگاههای تهران ادامه خواهد داشت؛ در این نمایشگاه بیش از ۶۷۰ شرکت تولیدی و صادراتی هنر-­ صنعت فرش دستباف کشور حضور دارند.

 به گزارش اگزیم نیوز، فرش ایرانی جزء سه کالای استراتژیک صادراتی کشور و مهم‌ترین کالای صادراتی غیر نفتی کشور محسوب می شود؛ در این نمایشگاه انواع فرش های دستباف مناطق مختلف ایران در اندازه ها و رنگ های مختلف، قالی و قالیچه و­­­تابلو فرش های مختلف­ از ساعت 10 تا 6 عصر در معرض فروش و بازدید مخاطبان قرار داده می شود.

 به گفته فرشته دست پاک، رئیس مرکز ملی فرش ایران، چندین هیئت­ بازرگانی و تجاری از کشورهای مختلف جهان با حضور در محل نمایشگاه، ضمن بازدید از تولیدات فرش دستباف کشورمان، با تولیدکنندگان و فروشندگان ایرانی وارد مذاکرات تجاری خواهند شد.

 این نمایشگاه که بزرگترین نمایشگاه فرش دستباف جهان محسوب می شود، صدها شرکت و واحد تولیدی مناطق مختلف کشور، جدید ترین دستبافته های خود را از امروز تا نهم شهریورماه در معرض دید علاقمندان قرار می دهند. 
در این نمایشگاه انواع فرش های دستباف مناطق مختلف ایران در اندازه ها و رنگ های مختلف، قالی و قالیچه، تابلو فرش های مختلف عرضه شده و فضایی بسیار متنوع و رنگارنگی را در معرض دید مخاطبان قرار داده است؛ قرار است همزمان با برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه فرش دستباف ایران؛ چندین هیات بازرگانی و تجاری از کشورهای مختلف جهان با حضور در محل نمایشگاه، ضمن بازدید از تولیدات فرش دستباف ایرانی، با تولیدکنندگان و فروشندگان کشور وارد مذاکره شوند؛ همچنین  در حاشیه این نمایشگاه بهترین فرش های عتیقه و معاصر کشورمان در معرض دید علاقه مندان قرارگرفته است. 
افزایش صادرات در کنار فروش داخلی، معرفی ظرفیت های این بخش اقتصادی، برنامه ریزی برای حل مشکلات، موانع و نقاط ضعف موجود این صنعت ، ایجاد بستر های مناسب برای سرمایه گذاری های داخلی و خارجی ، ایجاد زمینه اشتغال و کارآفرینی، آشنایی دست اندرکاران با محصولات، نوآوریها و ظرفیت های موجود، ایجاد فضای رقابتی سالم میان تولیدکنندگان داخلی برای ارتقای کیفیت تولید و ایجاد ارتباط مستقیم و رو در رو میان تولیدکنندگان و مصرف کنندگان ، مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است. 
 به گزارش اگزیم نیوز، آمریکا را با سهم 30 درصدی از کل صادرات فرش ایران، اولین و بزرگترین مشتری فرش ایرانی است  به ترتیب با حجم وارداتی با ارزش 126 میلیون دلار و سهم 29.7 درصدی در رتبه نخست، آلمان با 57.5 میلیون دلار و سهم 13.6 درصدی رتبه دوم، لبنان با 30 میلیون دلار و سهم 701 درصدی رتبه سوم و انگلیس و ژاپن به ترتیب با 23.4 و 23.1 میلیون دلار و سهم 5.5 درصدی در رتبه چهارم واردکنندگان فرش ایرانی قرار دارند.

 بر اساس آمار کمرگ در چهارماهه  اول سال جاری792.7 تن فرش به ارزش 38 میلیون دلاربه امریکا صادر شده که نسبت به سال گذشته به لحاظ وزنی 171 درصد و به لحاظ ارزشی 80.9 درصد رشد را شاهد بوده ایم.

  به گفته رئیس مرکز فرش ایران  با مقایسه آمار صادراتی فرش دستباف ایرانی در چهار ماهه نخست سال جاری با سال قبل از رشد ارزشی 21.4 درصدی فرش ایرانی نسبت به سال قبل را شاهد بوده ایم  به طوریکه در سال 1397، بالغ بر 1983.8 تن فرش به ارزش حدود 100 میلیون دلار فرش صادر شده است که به لحاظ وزنی 61.1 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

 بیست و هفتمین نمایشگاه فرش دستباف ایرانی تا نهم شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

 

 

کد خبر 25144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 1 =