رونمایی از اولین ایکس ری سیار ساخت داخل

نخستین سامانه ایکس ری سیار ساخت داخل با حضور جانشین وزیر دفاع و جانشین ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در شهرستان ساوه به بهره برداری رسید

نخستین سامانه ایکس ری سیار ساخت داخل با حضور جانشین وزیر دفاع و جانشین ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در شهرستان ساوه به بهره برداری رسید .

جانشین وزیر دفاع و نیروهای مسلح با اشاره به نامگذاری سال 97 به نام حمایت از کالای ایرانی گفت: امسال نیز همچون سال های گذشته با مدیریت جهادی و تلاش شبانه روزی متخصصان صنعت دفاعی و با استفاده از سرریز دانش و فناوری های دفاعی شاهد بهره برداری و افتتاح دستاورد دیگری دربحث قاچاق کالا در مبادی ورودی کشور هستیم.

سردار سرتیپ پاسدار قاسم تقی زاده افزود: طراحی ، ساخت ،آزمایش و استاندارسازی این محصول از ابتدا تا انتها در داخل کشور صورت گرفته و با تولید این دستگاه ایران در شمار شش کشوری قرار می گیرد که دارای فناوری تصویر برداری با انرژی دوگانه است.

وی ارتقا ضریب امنیتی در کنترل خودروها را یکی دیگر از ویژگی های این دستگاه برشمرد و گفت: با توجه به قابل حمل بودن این دستگاه کنترل خودروها در هر نقطه از کشور امکان پذیر است.

جانشین وزیر دفاع ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم برای صدها نفر را از دیگر مزایای تولید این دستگاه برشمرد و افزود: سرعت بالای اسکن 120 خودرو در ساعت ، اسکن با انرژی دوگانه و راه اندازی دستگاه در کمتر از ده دقیقه از ویژگی های دیگر این سامانه بومی است.

سردار تقی زاده افزود: با تولید این دستگاه دو میلیون دلار صرفه جویی ارزی صورت گرفته و قیمت آن یک سوم نمونه خارجی است.
وی خاطر نشان کرد: تجهیز گمرکات کشور به سامانه پیشرفته بازرسی کامیونی علاوه بر کنترل دقیق مبادی ورودی و خروجی کشور از ورود کالاهای قاچاق و ممنوعه و خروج کالاهای فاقد برچسب جلوگیری خواهد کرد.

کد خبر 25452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =