تشکیل کمیته‌ مقابله با قاچاق کالا و تقویت صادرات

رحمانی فضلی اعلام کرد: امروز کمیته‌ای تشکیل شد که در این کمیته تلاش می‌کنیم با همکاری وزارت خارجه، گمرک، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت اطلاعات که مقابله جدی با قاچاق کالا را تقویت کنیم

وزیر کشور اعلام کرد: امروز کمیته‌ای تشکیل شد که در این کمیته تلاش می‌کنیم با همکاری وزارت خارجه، گمرک، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت اطلاعات که مقابله جدی با قاچاق کالا را تقویت کنیم.

جلسه مشترک وزیر کشور با استانداران استان‌های مرزی، مسئولان اتاق بازرگانی و معاون اقتصادی وزیر امور خارجه دقایقی پیش با پایان رسید.

رحمانی فضلی وزیر کشور در پایان این جلسه با حضور در جمع خبرنگارن گفت: امروز با حضور ۱۶ تن از استانداران استان‌های مرزی، مسئولان اتاق بازرگانی و انصاری معاون اقتصادی وزیر امور خارجه نشستی برگزار شد که در خصوص موانع قانونی صادرات مواردی را مطرح کردند. این موانع بررسی شد و برای مقابله با قاچاق کالاهای اساسی دوستان نظراتی داشتند.

وی افزود: مقرر شد در جهت تقویت صادرات سه اصل را مدنظر داشته باشیم که بحث تقویت صادرات، مبارزه با قاچاق و برگشت ارز ناشی از صادرات مورد بررسی قرار گرفت.

وزی کشور تاکید کرد: در  همین راستا توافق خوبی بین دستگاه‌ها انجام گرفت، انشاالله بتوانیم این سیاست‌ها را عملیاتی کنیم. در مورد مناطق آزاد به عنوان یکی از مواردی که در خصوص صادرات موثر هستند به ویژه در جنوب تصمیماتی گرفته شد که در مناطق مرزی فروشگاه‌هایی دایر شود که کالاها را با قیمت داخلی عرضه کنند.

وی گفت: در سایر مناطق هم مصوب شد ما امکانات و شرایط گمرکی را فراهم کنیم تا کسانی که برای صادرات اقدام می‌کنند در مرز دچار مشکل نشوند و همچنین مقرراتی که بصورت دفعی مانع انجام صادرات می‌شوند  برای کالاهایی که از قبل از گمرک بودند، مستثنی شود. نتیجه این جلسه تقویت صادرات خواهد بود و مکانیسم‌هایی برای بازگشت ارز ناشی از صادرات و مقابله جدی با قاچاق کالا در نظر گرفته خواهد شد.

رحمانی‌فضلی اعلام کرد: امروز کمیته‌ای تشکیل شد که در این کمیته تلاش می‌کنیم با همکاری وزارت خارجه، گمرک، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت اطلاعات که مقابله جدی با قاچاق کالا را تقویت کنیم.

وی گفت: در این جلسه همچنین بر همکاری استان‌های مرزی با ١٥ کشور منطقه که با ما هم مرز هستند تاکید شد ما تاکنون دو نشست در این رابطه داشتیم که همه موانع و مشکلات این نوع تجارت را حل کنیم و نشست بعدی را با حضور سفرا و روسای اتاق‌های بازرگانی و استانداران ایران و کشورهای همسایه خواهیم داشت.

منبع: ایلنا

کد خبر 25536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =