رشد مثبت تجارت هند با GCC پس از پنج سال

تجارت هند با کشورهای حاشیه خلیج فارس بعد از حدود پنج سال، در سال مالی جدید که از آوریل ۲۰۱۸ شروع شده، رشد مثبت را ثبت کرد

تجارت هند با کشورهای حاشیه خلیج فارس بعد از حدود پنج سال، در سال مالی جدید که از آوریل 2018 شروع شده، رشد مثبت را ثبت کرد.

صادرات هند به منطقه GCC در دوره آوریل-سپتامبر 2018 به 21.09 میلیارد دلار رسید که این رقم در مدت مشابه سال گذشته، 20.55 میلیارد دلار بوده است؛ یعنی رشد 2.65 درصدی.

البته واردات هند از منطقه GCC در شش ماه نخست سال مالی جاری، افزایش قابل توجه 30.70 درصدی داشته و به 38.24 میلیارد دلار رسیده است. این رقم در مدت مشابه سال گذشته 29.26 میلیارد دلار بوده است.

این روند مثبت در تجارت هند با کشورهای GCC که از شرکای تجاری مهم هند محسوب می‌شوند، در حالی اتفاق افتاده که از سال 2013 رشد صادرات و واردات دو طرف همواره منفی بوده است.

افزایش قیمت نفت خام، به‌ویژه در نیمه دوم سال مالی گذشته، دلیل اصلی افزایش ارزش واردات هند از این منطقه بوده است. نفت خام، اصلی‌ترین کالایی است که هند از منطقه خلیج فارس، به‌ویژه عربستان، وارد می‌کند.

صادرات هند به این منطقه هم عمدتا کالاهای مهندسی، سنگ و جواهرات قیمتی، محصولات نفتی، فلزات گران‌بها، مواد غذایی (مثل غذاهای دریایی، گوشت، چای، میوه و سبزیجات)، پارچه و مواد شیمیایی را دربرمی‌گیرد.

امارات مقصد اصلی صادرات جواهرات هند است که حدود 80 درصد صادرات این کشور را دربرمی‌گیرد.

تجارت هند با کلیه کشورهای GCC به جز عمان، بین آوریل تا سپتامبر 2018 مثبت شد.

کد خبر 25645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =