جایزه عدم خسارت برای مشتریان صندوق

سیدکمال سید علی از تخصیص جایزه عدم خسارت برای مشتریانی که از بیمه صندوق استفاده می کنند، خبر داد و گفت: وظیفه اصلی صندوق صدور بیمه نامه برای پوشش ریسک های خارج از کشور است که می تواند به مثابه یک سپر اقتصادی قابل اتکا، عمل کند

صندوق ضمانت صادرات ایران صبح امروز چهاردهم آبان ماه طی مراسمی با حضور علی صالح آبادی، مدیرعامل و رئیس هیات مدیره بانک توسعه صادرات، مجتبی خسروتاج معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران و محمد لاهوتی رئیس کنفدراسیون صادرات ایران، از صادرکنندگان منتخب این صندوق تقدیر به عمل آورد.

به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز، سیدکمال سید علی از تخصیص جایزه عدم خسارت برای مشتریانی که از بیمه صندوق استفاده می کنند، خبر داد و گفت: وظیفه اصلی صندوق صدور بیمه نامه برای پوشش ریسک های خارج از کشور است که می تواند به مثابه یک سپر اقتصادی قابل اتکا، عمل کند.

سید علی گفت: دولت حق بیمه صندوق را بین ۷۰ تا ۸۰ درصد کاهش داده و عملا میانگین حق بیمه دریافتی این صندوق 0.67 درصد بوده که امکان بسیار مطلوبی را برای فعالین اقتصادی فراهم می کند.
وی در مورد ضمانت نامه ها گفت: صندوق ضمانت  این توان و آمادگی را  دارد به جای بانک ها این وظیفه را به عهده بگیرد.

سید علی ضمن تشکر از صادرکنندگان منتخب حاضر در مراسم گفت: صندوق ضمانت صادرات آمادگی دارد که در جنگ اقتصادی پیش رو همه تلاش خود را برای حمایت از صادرات به کار ببندد.

دکتر صالح آبادی چهار نهاد بانک توسعه صادرات، صندوق ضمانت صادرات، صندوق توسعه ملی و سازمان توسعه تجارت را از نهاد های مهم و تاثیرگذار در حوزه صادرات کشور خواند و گفت: همکاری و هم افزایی نهادهای یادشده در شرایط فعلی بیش از گذشته احساس می شود.

صالح آبادی اذعان داشت در حالیکه ارزآوری کشور در بخش نفت تحت تاثیر تحریم ها و فشارهای بین المللی است، لازم است به ظرفیت ارزآوری صادرات غیر نفتی توجه ویژه شود؛ وجه تمایز کشورهایی که به درآمد های ارزی خود از مسیر صادرات غیر نفتی توجه دارند با کشورهایی که صرفا به درآمد نفتی متکی هستند، در امان ماندن از بحران هایی است که می تواند اقتصادشان را تحت تاثیر قرار دهد.

مديرعامل بانك توسعه صادرات به نقش صندوق توسعه ملي بعنوان ضلع چهارم حمایت از صادرات اشاره کرد و گفت: ۴۰ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی در کشور انجام می گیرد و در شرايط كنوني كه به لحاظ تحريمي پيش روي اقتصاد ايران قرار گرفته، این روند به خوبی اداره خواهد شد.

صالح آبادی اذعان داشت: صادرات غيرنفتي يكي از مزيت هاي ايران است و با ٤٠ميليارد دلار صادرات غيرنفتي، كشور با مشكلي مواجه نخواهد شد؛ البته وارداتي كه منجر به صادرات مي شود نيز بايد مورد حمايت واقع شود.

وی بر اهمیت حفظ برند در بازارهای صادراتی تاکید کرد و گفت: برند در صادرات و بازارهاي جهاني بسيار مهم است و نبايد به هر دليلي اجازه داد كه با كمبود داخلي، جلوي صادرات گرفته شود.

مدیر عامل بانک توسعه صادرات خاطرنشان کرد: این بانک تعامل خوبی با مشتریان خود دارد و طی بازدید های متعدد تلاش می کند که همه فعالین اقتصادی از تسهیلات و خدمات این بانک بهره مند شوند؛ برنامه های باشگاه مشتریان و حاکمیت شرکتی با همین هدف پیگیری می شوند.

وی گفت در سال هاي اخير با تعامل با بانك مركزي و صندوق توسعه ملي، خطوط اعتباري دريافت كرده و تلاش كرديم در جذب منابع وفق عمل كنيم تا هيچ تقاضايي به خاطر محدوديت منابع بي پاسخ نماند.

صالح آبادی به موضوع افزایش نرخ ارز اشاره کرد و گفت:با توجه به اينكه با افزايش نرخ ارز ، قيمت تمام شده را در بخش توليد افزايش داده،  تلاش داريم تعامل لازم را بين بانك و صادركننده انجام دهيم.

به گفته صالح آبادی رابطه بانك با صندوق ضمانت صادرات ايران بسيار مطلوب و سازنده است  و بالاي ٥٠درصد پرتفوي صندوق نيز بانك توسعه صادرات است و با صندوق توسعه ملي نيز روابط خوبي برقرار شده است.

رييس كنفدراسيون صادرات ايران در مراسم تقدير از صادركنندگان منتخب گفت: ثبات قوانين و مقررات، رشد اقتصادي و روابط مناسب با دنيا از شاخصه هاي سال گذشته، براي صادركنندگان بوده است كه اين عوامل به رشد صادرات انجاميده است؛ ضمن اينكه در اين شرايط نيز  صندوق ضمانت صادرات نقش آفريني كرده است.

لازم است صندوق ضمانت صادرات ايران صدور ضمانت نامه ورود موقت را در دستور كار قرار دهد؛ اين در حالي است كه عليرغم تلاش صادركنندگان و صندوق ضمانت صادرات، گمرك هنوز متقاعد نشده است اين ضمانت نامه را بپذيرد.

در ادامه این برنامه مرتضی سلطانی مدیر عامل مجموعه زر ماکارون بعنوان سخنران مهمان گفت: همدلی رمز موفقیت در عرصه اقتصادی کشور است و امروز لازم است اجماع و همدلی کافی بین نهادهای مربوطه در حوزه صادرات شکل بگیرد.

سید مظفر عبداله مدیر عامل روژین تاک نیز در این نشست گفت: معتقدم صندوق ضمانت صادرات به اهداف خود رسیده و باید در سطح کشور بعنوان الگوی سیستم مدیریتی مطلوب در حوزه حمایتی و توسعه ای معرفی شود.

عبداله گفت: بحران های متعدد در کشور جلو بالفعل شدن ظرفیت های بی نظیر اقتصادی را گرفته است که از جمله مهمترین آن بحران محیط زیست است که تا حل نشود اصلاح معنا پیدا نمی کند.

وی با انتقاد  از برخی سیاست های صادراتی دولت گفت: بعضی از تصمیم گیریها و ممنوعیت های صادراتی ضربه بزرگی به بازار صادراتی کشور وارد می کند؛  گاها سالها زمان می برد تا یک برند به خصوص رقبای خود را در بازار هدف کنار بزند، در حالیکه با یک دوره ممنوعیت صادراتی همه دستاورد هایش از دست می رود.

 

کد خبر 25653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =