استفاده از SPV با مکانیزم کمک های بشردوستانه تجاری

اگر اروپا از ساختار SPV با تمرکز بر اعداف بشردوستانه در ایران استفاده کند ترامپ قادر نخواهد بود آن را متوقف سازد

به گزارش اگزیم نیوز فارین پالسی در گزارشی به بررسی این موضوع پرداخت که چگونه اروپا می تواند تحریم های ایران را بدون این که آمریکا بتواند اعتراضی کند دور بزند؟

این گزارش حکایت از آن دارد که اگر اروپا از ساختار SPV با تمرکز بر اعداف بشردوستانه در ایران استفاده کند ترامپ قادر نخواهد بود آن را متوقف سازد.

این گزارش در ادامه با اشاره به این که ساختار SPV برای تسهیل تجارت می تواند بسیار مفید باشد می نویسد اما در رابطه با نفت ممکن است این ساختار تحت فشار آمریکا قرار بگیرد به همین دلیل ایجاد یک SPV بشردوستانه ایده آل گام اول برای آن است که اروپا بتواند با حفظ حاکمیت اقتصادی خود اهداف برجام را نیز مراعات کند.

در این رابطه گزارش مذکور با اشاره به این که بسیاری از شرکت ها مانند زیمنس شرکت هایی هستند که در زمینه صنایع غذایی و دارویی هم فعال هستند که در ایران نیز حضوری فعال دارند. شرکت هایی مانند نستله، نوردیکس، یونیلور و ... که مواد غذایی بسته بندی شده، مواد پاک کننده و دارویی و بهداشتی را در بازار ایران به فروش می رسانند.

ایجاد یک SPV بشردوستانه با حضور چنین شرکت هایی در بازار ایران کمک موثری برای عبور شرکت های اروپایی از تحریم ها دارد.

در این بین علیرغم معافیت های تجارت مواد غذایی، پزشکی و بسیاری از کالاهای مصرفی، تجارت این حوزه نیز توسط آمریکا با مشکلاتی روبرو شده اما  SPV می تواند با توجه به وضعیت فعلی روابط بانکی با کاهش نیاز به معاملات مالی مستقیم بین اروپا و ایران این مراودات را انجام دهد.

آمریکا ممکن است مکانیزم SPV را محدود سازد و تلاش هایی برای این موضوع در نظر بگیرد اما SPV بشردوستانه فراتر از خدمات جبران خسارت می تواند ظاهر گردد و بسیاری از مشکلات را نیز به این شکل پشت سر بگذارد.

کد خبر 25914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =