تحسین  بهبود شاخص های تسهیل تجارت در ایران

جامعه جهانی گمرک از پیشنهادات رئیس کل گمرک ایران برای توسعه و تسهیل تجارت جهانی استقبال کرد و بهبود شاخص های تسهیل تجارت فرامرزی در ایران را بر اساس تازه ترین گزارش بانک جهانی قابل تحسین دانست .

جامعه جهانی گمرک از پیشنهادات رئیس کل گمرک ایران برای توسعه و تسهیل تجارت جهانی استقبال کرد و بهبود شاخص های تسهیل تجارت فرامرزی در ایران را بر اساس تازه ترین گزارش بانک جهانی قابل تحسین دانست .

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از روابط عمومی گمرک ایران ؛ مهدی میراشرفی رئیس کل گمرک ایران در اجلاس هشتادم کمیسیون خط مشی سازمان جهانی گمرک که با حضور روسای گمرک دستکم 21 کشور حوزه آسیا و اقیانوس آرام در هند آغاز به کار کرده است گزارشی از آخرین شاخص های تجارت فرامرزی در ایران و وضعیت فرآیندهای گمرکی ارائه داد و پیشنهاداتی را در رابطه با راهکارهای تسهیل و بهبود تجارت منطقه ای و جهانی ارائه داد که این پیشنهادات مورد استقبال جامعه جهانی گمرک قرار گرفت .

بنابراین گزارش در این اجلاس رئیس کل گمرک ایران با تشریح جایگاه کشورمان در تجارت جهانی به نقش لجستیکی ایران در منطقه اشاره و تاکید کرد : پتانسیل و ظرفیت های ایران در افزایش سهم خود از تجارت جهانی بسیار بیشتر از شرایط فعلی است و افزایش سهم ایران در تجارت جهانی نقش مهمی در رونق کسب و کار و امنیت منطقه ای دارد .
میراشرفی همچنین در ادامه از تلاش برای رفع موانع تجارت در کشورمان گفت و ضمن تشریح برنامه های گمرک از توسعه و تسهیل تجارت و هوشمندسازی گمرک بعنوان دو محور اصلی برنامه های خود در آینده خبر داد .

همچنین در این اجلاس میکوریا دبیر کل سازمان جهانی گمرک ارتقای ایران در شاخص های تجارت فرامرزی را بر اساس گزارش کسب و کار بانک جهانی قابل تحسین توصیف کرد و اقدامات گمرک ایران در راه اندازی پنجره واحد تجارت فرامرزی که منجر به بهبود این شاخص شده است را قابل تقدیر دانست . دبیر کل سازمان جهانی گمرک در ادامه ضمن گزارش عملکرد سازمان، سیاست های آتی آن را تبیین کرد .

این گزارش می افزاید ؛ با تلاش های دفتر همکاری های بین الملل ، گمرک ایران به تازگی عضو کمیسیون خط مشی سازمان جهانی گمرک شده است . در این اجلاس رئیس کل گمرک ایران را عبدالعزیز یوسفی از مسئولان دفتر همکاری های بین الملل گمرک همراهی می کند .

کد خبر 25916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =