رشد اقتصادی قوی هند در سال ۲۰۱۹

کنفدراسیون صنایع هند اعلام کرده با وجود آسیب‌پذیری‌های بیرونی ناشی از افزایش قیمت نفت، جنگ تجاری آمریکا-چین و سیاست‌های پولی سختگیرانه آمریکا، هند در سال جدید میلادی شاهد رشد اقتصادی قابل توجهی خواهد بود

به گزارش اکونومیک تایمز، کنفدراسیون صنایع هند اعلام کرده با وجود آسیب‌پذیری‌های بیرونی ناشی از افزایش قیمت نفت، جنگ تجاری آمریکا-چین و سیاست‌های پولی سختگیرانه آمریکا، هند در سال جدید میلادی شاهد رشد اقتصادی قابل توجهی خواهد بود.

این کنفدراسیون دلیل خوش‌بینی خود در مورد چشم‌انداز رشد اقتصادی هند در سال 2019 را محرک‌هایی قوی همچون بخش خدمات، توسعه زیرساخت (از جمله تجهیزات ساخت و ساز) و افزایش تقاضای داخلی دانست.

به گفته دبیر کل کنفدراسیون، بهتر شدن شرایط تقاضا، افزایش ظرفیت به واسطه رشد سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها و ادامه اثرات مثبت سیاست‌های اصلاحاتی، باعث رشد تولید ناخالص داخلی (GDP) قابل توجه ۷.۵ درصد در سال 2019 می‌شود.

این بدنه اقتصادی اشاره کرده که جریان اعتبارات در صنعت در نیمه نخست سال مالی فعلی، تنها ۲.۳ درصد رشد داشته که این موضوع برای بنگاه‌های خرد، کوچک و متوسط یک چالش است. بنابراین، بانک مرکزی هند باید اقداماتی مثل بازنگری در محدودیت‌های وام‌دهی و اختصاص نقدینگی‌های ویژه به موسسات مالی مثل صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک را در دستور کار قرار دهد.

کنفدراسیون صنایع هند همچنین گفته باید پیگیری‌هایی صورت بگیرد تا ایالت‌های بیشتری قانون «مدل بازاریابی محصولات کشاورزی و دام» را اجرایی کنند. این قانون که در سال 2017 تصویب شده، اصلاحات اساسی در بازاریابی محصولات کشاورزی ایجاد کرده و بر اساس آن کشاورزان به طور مستقیم با خریداران ارتباط می‌گیرند و می‌توانند قیمت‌های بهینه برای کالاهای خود پیدا کنند. در حال حاضر فقط چهار ایالات آن را اجرایی کرده‌اند.

کنفدراسیون در مورد بخش مهم انرژی هند هم گفته که این کشور باید تولید داخلی خود را افزایش دهد و زمینه‌ای برای تولید سوخت مورد نیاز هند از سوی شرکت‌های داخلی فراهم کند. همچنین باید روش‌های دیپلماتیک برای مقابله با آمریکا در برابر ادامه خرید نفت خام از ایران، به کار گرفته شود.   

 

کد خبر 26173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =