کاهش فروش سالانه خودرو در چین برای اولین بار در دو دهه گذشته

به گزارش CNBC، در سال ۲۰۱۸ فروش خودرو در چین ۳ درصد کاهش داشته است که این اولین کاهش فروش خودرو در این کشور طی دو دهه اخیر است

به گزارش CNBC، در سال 2018 فروش خودرو در چین 3 درصد کاهش داشته است که این اولین کاهش فروش خودرو در این کشور طی دو دهه اخیر است.

طبق اعلام شرکت مشاوره زوزوگو (ZoZoGo) که به خودروسازیی که در چین فعالیت می‌کنند مشاوره می‌دهد، این اتفاق نشان می‌دهد شرکت‌های خودروسازی فعال در آسیا، با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند. همچنین کاهش فروش خودرو در چین برای خودروسازهای آمریکایی که در چین فعالیت می‌کنند، دردناک است و موقعیت آمریکا را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازارهای خودرو در دنیا، متزلزل می‌کند. در سال 2018، شرکت‌های خودروسازی حدود 28 میلیون خودرو در چین به فروش رساندند که این رقم در آمریکا – دومین بازار بزرگ خودروی دنیا – 17 میلیون بوده است.

ترکیبی از اتفاقات مثل تنش‌های تجاری و نارضایتی مصرف‌کننده، فروش خودرو را در کشوری که از گذشته منبع مهم رشد در این صنعت بوده، کاهش داده‌اند.

مایکل دان، مدیر عامل ZoZoGo می‌گوید: «به دلیل کاهش اطمینان مصرف‌کننده، احتمالا شاهد 5 درصد کاهش فروش دیگر در سال 2019 خواهیم بود. در شرایط رکود اقتصادی، ابهام زیادی وجود دارد و امنیت شغلی نگران‌کننده است و مساله‌ای دیگری که وجود دارد، بیم و وحشت زیاد در مورد تنش‌های تجاری آمریکا و چین است.»

شرکت خودروسازی جنرال موتورز آمریکا اعلام کرده با وجود محیط کسب‌وکار پرچالش این روزها، عملکرد خوبی در این کشور داشته است. البته شرکت فورد به دلیل اینکه نتوانسته سریع محصولات خود را به بازار به‌شدت رقابتی چین برساند، کمی بدشانس‌تر بوده است.

کد خبر 26195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =