مصوبه دولت درباره ترخیص خودروهای دپو شده

ثبت سفارش واردات خودروهای دارای قبض انبار به صورت «بدون انتقال ارز» بلامانع است

هیئت دولت تصویب کرد ثبت سفارش واردات خودروهای دارای قبض انبار به صورت «بدون انتقال ارز» بلامانع است.

در این مصوبه که معاون اول رئیس جمهور آن را به وزرای صنعت، معدن و تجارت؛ امور اقتصادی و دارایی و دادگستری و بانک مرکزی ابلاغ کرده آمده است:


1- ثبت سفارش برای واردات خودروهای سواری (بدون رعایت سال ساخت) که تا تاریخ ابلاغ این تصویب نامه دارای قبض انبار اماکن گمرکی، مناطق آزاد تجاری- صنعتی یا مناطق ویژه اقتصادی است، به صورت بدون انتقال ارز و از محل ارز متقاضی با اظهار منشا ارز به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بلامانع است. همچنین همه ثبت سفارشات قبلی خودرو ( اعم از بانکی و غیربانکی) لغو می شود.

تبصره- خودروهایی که تا تاریخ ابلاغ این تصویب نامه دارای قبض انبار بوده و با رویه بانکی تامین ارز گردیده اند، با پرداخت تفاوت نرخ ارز دریافتی با نرخ سامانه سنا در روز ترخیص، با ثبت سفارش بانکی قابل ترخیص می باشد. هر نوع تخصیص ارز جدید برای این ثبت سفارش ها ممنوع است.

2- خودروهای با ارزش بیش از چهل هزار دلار با محاسبه و پرداخت چهل واحد درصد سود بازرگانی، مازاد بر ماخذ حقوق ورودی مندرج در کتاب مقررات صادرات و واردات ، بر اساس شرایط بند (1) این تصویب نامه قابل ثبت سفارش و ترخیص است.

3- مهلت ترخیص خودروهای موضوع بندهای (1) و (2) این تصویب نامه، چهار ماه از تاریخ ابلاغ این تصویب نامه تعیین می شود.

4- در راستای صیانت از حقوق مصرف کنندگان، قبل از ترخیص خودروهای موضوع این تصویب نامه، گمرک پس از تاییدیه سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، نسبت به ترخیص با رعایت مقررات اقدام خواهد کرد.

5- ترخیص خودروهای با حجم موتور بالاتر از (2500) سی سی همچنان امکان پذیر نبوده و مشمول این تصویب نامه نیست.

6- اجرای این تصویب نامه و ترخیص خودروهای مشمول، مانع رسیدگی قضایی به تخلفات و جرایم متخلفان در واردات خودرو نخواهد بود.

7- ضوابط ورود و ترخیص خودروهای موضوع این تصویب نامه و دستورالعمل اجرایی آن در چهارچوب قوانین مربوط ظرف یک هفته ازجانب وزیر صنعت ، معدن و تجارت ابلاغ خواهد شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کد خبر 26231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =