تدوین بسته افزایش تولید و کاهش قیمت خودرو

وزیر صنعت، معدن و تجارت از تدوین بسته‌ای برای افزایش تولید، کیفیت و کاهش قیمت خودرو‌های داخلی خبر داد

وزیر صنعت، معدن و تجارت از تدوین بسته‌ای برای افزایش تولید، کیفیت و کاهش قیمت خودرو‌های داخلی خبر داد.

رضا رحمانی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره نهایی شدن قیمت خودرو‌ها گفت: در حال پیگیری بسته‌ای هستیم که در نهایت منجر به افزایش تولید، کیفیت، تیراژ و کاهش قیمت خودرو خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه تولید قطعات خودرو در شهر آفتاب افزود: ما از تولید قطعات ساخت داخل حمایت می‌کنیم، زیرا بخشی از مشکلات فعلی خودروسازان هم ناشی از واردات قطعات است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با دفاع از حاشیه سود خودرو بین کارخانه و بازار آزاد تصریح کرد: ما در حال حاضر به دنبال حفظ تولید هستیم و از خودروسازان برای افزایش تولید برنامه گرفته‌ایم.

رحمانی اعلام کرد: براساس برنامه وزارت صمت، خودروسازان مکلف شده‌اند تا ۸۰ درصد تولید خود را برای تحویل به خریداران قبلی اختصاص دهند و تا سقف ۲۰ درصد دیگر را در بازار عرضه کنند.

ممنوعیت و رفع ممنوعیت صادرات برخی کالا‌ها

وزیر صنعت ،معدن و تجارت ممنوعیت و رفع ممنوعیت صادرات برخی کالا‌ها را اعلام کرد. 

به گزارش ­سازمان توسعه تجارت ایران؛ وزیر صنعت، ­ معدن و تجارت طی نامه‌ای به رئیس­ کل گمرکات صادرات آخال حبوبات، انواع گوجه فرنگی، رب و سایر محصولات آن را بلامانع اعلام کرد.

 ­رضا رحمانی، طی این ابلاغ، ­ از صادرات انواع گوجه فرنگی، رب و سایر محصولات آن از تاریخ ۹۷/۱۰/۲۰ تا ۹۷/۱۱/۳۰­رفع ممنوعیت کرد.

همچنین با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه چاپ و بسته بندی مورد نیاز واحد‌های تولیدی و ضرورت تامین نیاز داخل نیز صادرات ۷ قلم کالای مرتبط ­شامل کاغذ و کارتن بسته بندی، فیلم BOPP تحت ردیف تعرفه ۳۹۲۰۲۰۲۰، فیلم پلی استر شفاف تحت ردیف تعرفه ۳۹۲۰۶۹۹۰، تخم مرغ خوراکی و غیر خوراکی، جوجه یک روزه و ­پیله کرم ابریشم، ابریشم ­خام، ضایعات ابریشم و نخ ابریشم، پشم خام و نخ و الیاف پشمی تابیده شده ­از تاریخ ۹۷/۱۰/۱۵­ تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شد.

کد خبر 26255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =