جلسه مشترک تولیدکنندگان و صادرکنندگان با معاون ارزی برگزار شد

جلسه هم اندیشی معاون ارزی بانک مرکزی با تولیدکنندگان و صادرکنندگان با محوریت "بازگشت ارز حاصل از صادارت" در بانک مرکزی برگزار شد

جلسه هم اندیشی معاون ارزی بانک مرکزی با تولیدکنندگان و صادرکنندگان با محوریت "بازگشت ارز حاصل از صادارت" در بانک مرکزی برگزار شد.

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، در این جلسه که نمایندگانی از گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز حضور داشتند، معاون ارزی بانک مرکزی با تاکید بر اینکه رویکرد بانک مرکزی در دوره اخیر تعامل با بخش خصوصی است گفت: تولید، سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال مولفه های قدرت هرکشوری است و همه وظیفه داریم در راستای تقویت آن فعالیت کنیم، در همین راستا بانک مرکزی بر اساس جایگاه و حوزه فعالیت خود معتقد است باید به صورت مستقیم با فعالان بخش خصوصی تعامل داشته باشد و بر همین مبنا جلسات همفکری و هم اندیشی در راستای کمک به تجارت بین الملل کشور برگزار می شود.

غلامرضا پناهی با اشاره به هدف مشترک بخش خصوصی و حاکمیت در رونق اقتصادی گفت: همه در یک جهت و هدف در حرکت هستیم و این هدف چیزی جز رونق اقتصادی، سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال نیست .

پناهی خواستار فعال تر شدن صادرکنندگان در برگشت ارز حاصل از صادرات شد و افزود: انتظار این است صادرکنندگان در زمینه برگشت ارز حاصل از صادرات فعالتر و با مسئولیت بیشتری عمل کنند در مقابل بانک مرکزی نیز  کاملا آمادگی همکاری و همراهی با صادرکنندگان به شرط تعاملی بودن و دو جانبه بودن همکاری ها برای پیشبرد اهداف مشترک به ویژه رونق اقتصادی را داراست.

همچنین در این جلسه، تولیدکنندگان و صادرکنندگان با برشمردن برخی مشکلات و مسائل حوزه کاری خود خواستار حل مشکلات حوزه صادرات و  تولید با هم اندیشی بخش خصوصی شدند و به ارایه پیشنهادها و راه کارهایی مشورتی پرداختند.

کد خبر 26381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =