تعمیق همکاری‌ شرکت‌های دولتی ایران و چین

ایران و چین بر گسترش و تعمیق همکاری‌های اقتصادی در حوزه شرکت‌های دولتی از طریق گسترش سرمایه گذاری‌های دو کشور تاکید کرد

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، "طیبی" مدیر کل دفتر امور شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی در دیدار با "وو پیمینگ" رایزن اقتصادی و بازرگانی سفارت جمهوری خلق چین در ایران، ضمن اشاره به روابط حسنه و تعاملات سازنده دو کشور، در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی، استفاده از ظرفیت‌های بالای دو کشور را برای گسترش و تعمیق هرچه بیشتر مناسبات اقتصادی در حوزه شرکت‌های دولتی راهگشا دانست.

فراهم کردن امکان استفاده از ظرفیت‌های موجود در زمینه‌های مختلف اقتصادی، بازرگانی و تجاری از دیگر نکات مورد تاکید در این دیدار بود.

بنا بر این گزارش، طرف چینی نیز ضمن استقبال از توسعه بیش از پیش همکاری‌های متقابل، تلاش‌های دو دولت ایران و چین برای تامین چارچوب‌های جدید همکاری‌های اقتصادی در چشم اندازی بلند مدت را مورد اشاره قرار داد و گفت: این همکاری‌ها با محوریت وزیر اقتصاد ایران در کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و چین عمق بیشتری می‌یابد.

به گفته "وو پیمینگ" استمرار نشست‌های تخصصی و تبادل تجارب و انتقال دانش در حوزه شرکت‌های دولتی دو کشور، به توسعه این همکاری ها، کمک شایانی می‌کند.

کد خبر 26520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =