سقوط بیش از ۲۰ درصدی صادرات چین در ماه فوریه

گمرک چین روز گذشته اعلام کرد داده‌های تجاری این کشور در ماه فوریه، بدتر از انتظار بوده است

به گزارش CNBC، گمرک چین روز گذشته اعلام کرد داده‌های تجاری این کشور در ماه فوریه، بدتر از انتظار بوده است.

صادرات چین بر اساس دلار، در ماه فوریه در مقایسه با سال گذشته 20.7 درصد کاهش یافت و انتظارات اقتصاددانان را که کاهش 4.8 درصدی را پیش‌بینی کرده بودند، برآورده نکرد. این در حالی است که صادرات در ماه ژانویه نسبت به سال قبل، 9.1 درصد افزایش داشت.

واردات بر اساس دلار در فوریه 5.2 کاهش نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد. رقم پیش‌بینی اقتصاددانان 1.4 درصد کاهش بود.

همچنین تراز تجاری چین در ماه فوریه به‌شدت ضعیف‌تر از حد انتظار بوده و رقم آن به 4.12 میلیارد دلار رسید. نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان، تراز تجاری چین در این ماه را 26.38 میلیارد دلار پیش‌بینی کرده بود. تراز تجاری این کشور در ماه ژانویه 39.16 میلیارد دلار بوده است.

مازاد تجاری چین با آمریکا در ماه فوریه به شدت کم شده و از 27.3 میلیارد دلار در ژانویه به 14.72 میلیارد دلار در فوریه کاهش یافت.

با اینکه کاهش 20.7 درصدی صادرات چین در ماه فوریه رقم بسیار بزرگی است و بازار را ناامید خواهد کرد، اما از آنجایی که سرمایه‌گذاران رکود جهانی و به‌ویژه رکود چین را پیش‌بینی کرده بودند، این رقم نباید تعجب زیادی برانگیزد.

با اینکه داده‌های اقتصادی چین به طور کلی در سال گذشته قوی بود، اما تحلیل‌گران در مورد رکود قریب‌الوقوع در صادرات چین هشدار داده بودند. بزرگ‌ترین اقتصاد آسیا همچنان در مورد مناقشات تجاری با آمریکا در حال مذاکره است. صادرات چین در بیشتر ماه‌های سال 2018 با قدرت پیش می‌رفت، چون بسیاری از صادرکنندگان از ترس افزایش بیشتر تعرفه‌های تجاری از سوی آمریکا، روند ارسال کالاها را تسریع کرده بودند.  

منابع خبری می‌گویند واشنگتن و پکن به خط پایان مذاکرات تجاری نزدیک شده‌اند.

کد خبر 26686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =