همکاری  گمرک و نیروی انتظامی در مبارزه با قاچاق کالا /تسریع در انجام تشریفات گمرکی کالا

انجام تشریفات گمرکی کالا با ابلاغ بخشنامه جدیدمعاون فنی و امور گمرکی این سازمان به گمرکات کشور تسهیل و تسریع می شود.

سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: انجام تشریفات گمرکی کالا با ابلاغ بخشنامه جدیدمعاون فنی و امور گمرکی این سازمان به گمرکات کشور تسهیل و تسریع می شود. 

به گزارش اگزیم نیوز سعید احمدخانی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: این بخشنامه با توجه به شرایط ویژه اقتصادی فعلی و مسائل مرتبط با تحریم به بهبود فرآیندهای گمرکی و همچنین اتخاذ تدابیر ویژه برای مقابله با تحریم ها و همینطور ترخیص سریعتر کالاها منجمله مواد اولیه واحدهای تولیدی بسیار راهگشا خواهد بود.

وی همچنین اظهارداشت: مسائل و مواردی که گاهی مواقع در گمرکات به دلیل اختلاف ارزش اظهاری بین صاحبان کالا و گمرکات اجرایی پیش می آمد بخشنامه مزبور این اختیار را به گمرکات اجرایی می دهد مسائل و مشکلات صاحبان کالا و واحدهای تولیدی را با توجه به تفویض اختیار صورت گرفته از سوی ستاد مرکزی گمرک و تشکیل کمیته های مشورتی در همان گمرکات حل و فصل و دیگر نیازی به مراجع به ستاد در تهران نخواهد بود.

سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: این بخشنامه به تسهیل و تسریع در انجام تشریفات گمرکی، بهبود فضای کسب و کار و مقابله ویژه با شرایط تحریمی بسیار کمک خواهد کرد.

مدیرکل نظارت بر سامانه‌های الکترونیکی و هوشمند ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز در گفتگو با رادیو اقتصاد گفت: برقراری ارتباط و همکاری میان گمرک و نیروی انتظامی رنجش و ناراحتی قاچاقچیان گوشی تلفن همراه را به دنبال داشته است.

حمیدرضا دهقانی نیا با تاکید بر اینکه سامانه ثبت گوشی های مسافری همانند سابق به کار خود ادامه می دهد، افزود: کسانی که گوشی های تلفن همراه قاچاق را در فروشگاه ها توزیع و از فروشندگان خواسته بودند این گوشی ها را به عنوان گوشی همراه مسافر به خریداران واگذار کنند به نحوه استعلام گمرک از نیروی انتظامی درباره خریداری که قصد ثبت گوشی های مدنظر را در سامانه مزبور داشتند، معترض شدند.

وی ضمن اشاره به اینکه در سامانه ثبت گوشی های مسافری یک موضوع فنی و یا یک سرویس مطرح است، اظهارداشت: سرویس موردنظر بابت استعلام گمرک ایران از نیروی انتظامی درباره ادعای مسافر بودن و یا مسافر نبودن فرد خریدار گوشی تلفن همراه با عنوان گوشی همراه مسافر است.

مدیرکل نظارت بر سامانه‌های الکترونیکی و هوشمند ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: در صورت تائید فرد به عنوان مسافر از سوی نیروی انتظامی گوشی تلفن همراه در سامانه ثبت گوشی های مسافری به ثبت می رسد.

وی در پایان به رادیو اقتصاد یادآور شد: عوارض گمرکی گوشی های تلفن همراه با عنوان گوشی های همراه مسافر از سوی خریداران پرداخت شده در حالی که قاچاقچیان باید عوارض ورودی این گوشی ها را پرداخت می کردند.
 

 

کد خبر 26693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =