۴ صنعت مورد اقبال در بازار عراق

رایزن بازرگانی ایران در عراق اعلام کرد رویدادهای بین‌المللی صنعت پلاستیک، صنعت بسته بندی، صنعت ساختمان، صنعت تجهیزات پزشکی و صنایع غذایی که محصولات آنها مورد اقبال و تقاضای عراق است

رایزن بازرگانی ایران در عراق از برگزاری رویدادهای ترویجی به منظور توسعۀ ظرفیت‌های مزیت‌دار تولیدی ایران در عراق طی سه ماه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، ناصر بهزاد گفت: رویدادهای بین‌المللی صنعت پلاستیک، صنعت بسته بندی، صنعت ساختمان، صنعت تجهیزات پزشکی و صنایع غذایی که محصولات آنها مورد اقبال و تقاضای عراق است  در قالب نمایشگاه های اختصاصی با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران پیش بینی شده که  از 26 فروردین تا 8 خرداد 98 در بغداد اجرایی خواهد شد.

وی افزود : از جمله اهداف برگزاری این رویدادها، علاوه بر بازاریابی محصولات تولید ایران، پیاده سازی برنامه های مختلف از جمله تشکیل نشست‌های تخصصی، ایجاد گروه‌های  مشترک تجاری تولیدی و مذاکره با مقامات ذیربط دولتی و خصوصی  عراق به منظور افزایش هرچه بیشتر تعاملات بازرگانی دو طرف خواهد بود.

رایزن بازرگانی ایران در عراق اظهار داشت: در این نمایشگاه ها، مجموعاً 150  واحد تولیدی از ایران ضمن به نمایش گذاردن کالاهای صادراتی خود در فضایی  معادل 2000 متر مربع، به پایش بازار و برنامه‌ریزی جهت نفوذ یا تقویت  حضور در بازار عراق برای کشور می‌پردازند.

بهزاد در ادامه یادآور شد: مجموع سهم محصولات صنعت پلاستیک، صنعت بسته بندی، صنعت ساختمان، صنعت تجهیزات پزشکی و صنایع غذایی در سبد صادرات غیرنفتی  ایران به عراق 55 درصد است و در حال حاضر سالانه می‌تواند رقمی برابر با 5 میلیار دلار ارزآوری برای کشور داشته باشد.

گفتنی است، برنامه‌ریزی پلکانی برای افزایش میانگین سالیانه 25 درصد صرفاً در پنج بخش یاد شده می‌تواند صادرات کشور به عراق را  بر اساس هدفگذاری‌های انجام شده  تا افق 1400 افزایش داده و موجب کسب جایگاه برتر ایران در تأمین و عرضه  گردد.

کد خبر 26791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =