تقسیم کار ملی برای رونق تولید

فرشاد مقیمی با بیان اینکه تمام دستگاه ها باید برای رونق تولید ورود کنند، گفت: در بحث رونق تولید باید تقسیم کار ملی صورت گیرد

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تمام دستگاه ها باید برای رونق تولید ورود کنند، گفت: در بحث رونق تولید باید تقسیم کار ملی صورت گیرد.

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از وزارت صنعت فرشاد مقیمی با اشاره به اینکه باید شرایط را برای ورود سرمایه گذاران در حوزه تولید مهیا کنیم، گفت: برای این منظور امسال به دنبال مجموعه‌ای از اقدامات هستیم تا بتوانیم به رونق تولید دست پیدا کنیم. رونق تولید نباید محصور و محدود به سال ۹۸ باشد، بلکه باید این روند در سال‌های دیگر هم تداوم پیدا کند. یکی از راه های دستیابی به رونق تولید مهیا شدن بازار برای جایگیزینی محصولات ایرانی به جای خارجی است.

وی با بیان اینکه برخی از واحد‌های غیر فعال در فضای امروز کشور قابلیت راه اندازی مجدد را دارند، گفت: باید در بحث رونق تولید تقسیم کار ملی صورت گیرد. رونق تولید وظیفه تعدادی از دستگاه‌ها و نهاد‌ها در حوزه‌های خاص نیست، بلکه همه باید دست به دست هم دهیم تا تولید رونق پیدا کند.

تشکیل اتاق فکر تولید

وی با اشاره به اینکه باید در برخی از قوانین بازنگری صورت گیرد، تصریح کرد: در وزارت صنعت، معدن و تجارت اتاق فکر تولید تشکیل دادیم که چندین جلسه آن در سال گذشته برگزار شد. در این اتاق از نقطه نظرات کارشناسان و مسئولین مربوطه استفاده می‌کنیم.

مقیمی با اشاره به اینکه فرآیند‌های اجرایی در سطح حاکمیت باید مورد بازنگری قرار بگیرد گفت: به دنبال شفاف سازی در بحث رونق تولید هستیم. به طوری که باید امسال مجموعه‌ای از پروژه‌ها را تعریف کنیم که وقتی به کل آن نگاه می‌کنیم، ببینیم سبب رونق بازار شده است.

وی با بیان اینکه باید بپذیریم در تمام حوزه‌ها افراد متخصص وجود دارد، افزود: معنای دقیق تولید فقط فعالیت‌های درونی یک بنگاه نیست. توفیق در تولید در بحث تدارکات و فضای بعد از آن است که می‌تواند موفقیت کسب و کار را بیش از گذشته رقم بزند.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه باید ظرفیت‌های موجود در کشور را مد نظر قرار دهیم گفت: باید به بررسی این موضوع بپردازیم که در چه کالا‌ها و محصولاتی می‌توانیم به رقابت بپردازیم. بنابراین باید در حوزه‌ای ورود پیدا کنیم که واردات در آن قابل توجه است. از سوی دیگر می‌توانیم در برخی از حوزه‌ها به صورت خاص ورود پیدا کنیم که یکی از این حوزه مربوط به صنعت غذایی کشور است. به طوری که در این حوزه دانش، تجربه، مواد اولیه و بازار را داریم؛ پس می‌توانیم ارزش بیشتری برای کشور در تولید و صادرات فراهم کنیم.

کاهش قاچاق پوشاک

مقیمی با اشاره به اینکه در تولید داخلی پوشاک به اندازه کافی ظرفیت وجود دارد، عنوان کرد: اکنون واردات پوشاک ممنوع اعلام شده و به دنبال این موضوع میزان قاچاق کاهش یافته است. بنابراین همه دستگاه‌ها و نهاد‌های مربوطه می‌توانند در این حوزه به صورت خاص ورود پیدا کنند. به طوری که در این رابطه پتانسیل و علاقه مندی‌هایی وجود دارد که می‌تواند حاشیه سود خوبی را به وجود آورد، پس باید مجموعه اقدامات در دستور کار قرار بگیرد تا بتوانیم به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم.

 

کد خبر 26798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =